A 2007. március 31-ig tartó akció lényege, hogy 3 éjszaka áráért 4 éjszakát tölthetnek a vendégek az akcióban részt vevő budapesti szállodákban. A Budapest Winter Invasion elnevezés arra utal, hogy a külföldi vendégek a téli időszakban is „szállják meg” Budapestet, és maradjanak legalább 1 éjszakával többet a tervezettnél. A kampány szokatlanul szellemes, önironikus hangvételű szlogenje is a megszállás témája köré épül: „Mindenki tovább maradt Budapesten a tervezettnél. A rómaiak 400 évvel, a törökök 150 évvel, az oroszok 45 évvel, te pedig most egy ingyen éjszakával tovább maradhatsz!” A BTH Budapesti Turisztikai Szolgáltató Kht. jóvoltából az akcióra érkező külföldiek a számos előnyt nyújtó Budapest Kártya kedvezményeit is egy nappal tovább élvezhetik. A kampányban résztvevők elsődlegesen Londonból, Berlinből, Rómából és Párizsból várnak utasokat. A négy európai városban rendezvényeken is bemutatkozik az akció. Az MT Zrt. önálló, négynyelvű honlapot készít, amely a www.budapestwinterinvasion.com címen lesz elérhető. A honlapon az akció leírása mellett megtalálható lesz a résztvevő szállodák listája és az adott időszakra vonatkozó budapesti eseménynaptár. Az MT Zrt. eddig 80 ezer eurót különített el a kampányra, a többi résztvevő összesen még ugyanekkora összeget adott össze, de a végleges költség biztos, hogy meghaladja a 160 ezer eurót. A kampány szervezői úgy gondolják, hogy promóciós eszközeik együttes bevetésével megsokszorozható a hatékonysága a Budapestet népszerűsítő akciónak. Eddig már 34 hotel jelezte részvételi szándékát, köztük az Accor-Pannonia és a Danubius összes fővárosi háza, a Meridien, a Marriott és a Kempinski.
Kapcsolódó cikkek: