Budapesten üléseznek az Európai Turisztikai Bizottság Kutatási igazgatói

A 39 európai ország nemzeti turisztikai hivatalait tömörítő Európai Turisztikai Bizottság (European Travel Commission, ETC) és a Magyar Turizmus Zrt. együttműködésében 2010. február 3-5. között Budapest ad otthont a Kutatási Igazgatók Éves Ülésének (Annual Meeting of the Market Intelligence Group).

A találkozó az ETC egyik legfontosabb ülése, amelynek során az európai nemzeti turisztikai hivatalok kutatási területeinek vezetői, illetve magas szintű turisztikai szakemberei látogatnak a magyar fővárosba. A szakmai munkaülésen túl a rendezvény kiváló alkalom arra is, hogy a résztvevők megismerkedjenek hazánk turisztikai kínálatával. A konferencia előkészítésében és lebonyolításában a Magyar Turizmus Zrt. mint az ETC aktív tagja és mint házigazda, vezető szerepet vállal. A két és fél napos szakmai rendezvény fókuszában a tagországok legfrissebb kutatási eredményeinek bemutatása mellett a közös gondolkodás, az információ- és tapasztalatcsere áll. A rendezvény előtt az európai turisztikai marketingszakemberek február 3-án "szecessziós Budapest" témában ismerkedtek meg a magyar főváros nevezetességeivel a BTH - Budapesti Turisztikai Nonprofit Kft. szervezésében. Az európai turisztikai marketingszakemberek éves találkozója délután kezdődött, melynek keretében elsőként Leslie Vella, az ETC Kutatási Igazgatóságának elnöke köszöntötte a résztvevőket. A továbbiakban Szűcs Balázs, az MT Zrt. marketingigazgatója a magyarországi turizmus jelenlegi helyzetéről tájékoztatta a szakembereket. A rendezvény napirendi pontjai között szerepelt továbbá a világ és Európa turizmusának elemzése a 2009-es évre vonatkozóan, valamint a 2010-es évre szóló előrejelzés is. Az előadások után workshopok kezdődtek, melyek keretében egyrészt egy új módszert mutattak be, amellyel a felhasználók különböző fórumokon és blogokon keresztül juthatnak információhoz, másrészt a Needscope piackutató rendszert is megismerhették. A szakmai programokat követő első munkavacsorán Dr. Róna Iván, a Magyar Turizmus Zrt. vezérigazgatója, a másodikon pedig Dr. Niklai Ákos, a Magyar Turizmus Zrt. elnöke találkozik a turisztikai szakemberekkel. Február 4-én a 2009-es projektekről és kutatási eredményekről, valamint a 2010-re tervezett kutatásokról esik szó, továbbá a résztvevők a japán kiutazó turizmusról és a demográfiai változásokról készített tanulmány eredményeit is megismerhetik. Délután informális ülés keretében különböző országok turisztikai szakemberei egy-egy érdekes kutatást és az adott ország turisztikai marketingszervezetének legjobb gyakorlatát mutatják be. Az ülés keretében Kiss Dóra, az MT Zrt. Magyar Kongresszusi Irodájának vezetője, Magyarország hivatásturizmusáról tart előadást. Február 5-én a szakemberek a turisztikai termékfejlesztés oldaláról vizsgálják meg a kulturális turizmust, majd a TourMIS (Tourism Marketing Information System) statisztikai adatbázis eddigi új, és 2010-re tervezett fejlesztéseiről tartanak workshopot. A továbbiakban az Európai Bizottság, az Európai Utazási és Turisztikai Csoport (European Travel & Tourism Action Group - ETAG), a Turisztikai Világszervezet (UNWTO), az Európai Városok Turisztikai Hivatalainak Szövetsége (European Cities Marketing - ECM) és az Európai Utazásszervezők Szövetségének (European Tour Operators' Association - ETOA) képviselői tartanak prezentációkat. A szakmai program a 2010-2011-re szóló kutatási tervek megvitatásával és a Szervezet 2010-2011-es programjának összeállításával, valamint a 2011-es éves ülés részleteinek meghatározásával zárul. A szakmai munkaülésen túl a rendezvény kiváló alkalom arra is, hogy a résztvevők megismerkedjenek hazánk turisztikai kínálatával: február 5-én felfrissülhetnek a Széchenyi Fürdőben, majd másnap, egész napos tanulmányút keretében fedezik fel a királynék városát, Veszprémet. Balatonfüreden megcsodálhatják a magyar tengert, ellátogatnak a Velencei-tóhoz és természetesen a magyar gasztronómia kincseiből is ízelítőt kapnak, pl. az agárdi pálinkakóstoló keretében. A Magyar Turizmus Zrt. kiemelt jelentőséget tulajdonít annak, hogy a külföldi turisztikai szakma egy-egy fontos rendezvényét sikerüljön Magyarországra hozni. Ezek ugyanis különösen alkalmasak arra, hogy Magyarországra irányítsák egy adott ország vagy régió utazási szakembereinek a figyelmét. A korábbi években Magyarország az Európai Turisztikai Bizottság számos sikeres rendezvényének adott otthont, így a kutatási igazgatók legutóbb 2002-ben tanácskoztak Budapesten, míg 2006 júniusában az e-marketing aktuális trendjeit vitatták meg a turisztikai szakemberek. (forrás: Magyar Turizmus Zrt.)

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Klasszis TopDesign 2023 győztesünk: „Nem vagyunk azok a feladós típusok”

Klasszis TopDesign 2023 győztesünk: „Nem vagyunk azok a feladós típusok”  

Interjú a Klasszis TopDesign 2023 verseny egyik díjazottjával.
Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet”

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet” 

Idei Klasszis TopDesign versenyünkre készülve folytatjuk a 2023. évi Klasszis TopDesign verseny legemlékezetesebb mozzanatainak, szereplőinek bemutatását.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.