A program egy megyei márka építésére tesz javaslatot, amely gazdasági tekintetben újra pozicionálja Szabolcs-Szatmár-Bereg megyét, vonzóbbá kívánja tenni a turisták számára, és segíti a helyi lakosság identitásának erősödését. Ennek a közösségi és gazdaságfejlesztési stratégiának a részeként került megrendezésre a Céhek, Megyék, Emberek Gasztronómiai és Helyi értékek fesztiválja 2012. július 21-22-én, amelyen részt vett a Magyar Turizmus Zrt. Észak-alföldi Regionális Marketing Igazgatóság is, bemutatva az észak-alföldi régió turisztikai kínálatát.
A Nyíregyháza Sóstógyógyfürdőn, a Blaha Lujza sétányon megszervezett fesztivál Szabolcs-Szatmár-Bereg megye kiemelkedő értékeit vonultatta fel. A megye eredetvédett pálinkái nemzetünk kiemelkedő közkincsei: a nyolc magyarországi eredetvédett pálinkából hármat ez a vidék ad a világnak. A Pálinkasziget jelképezte a megyei pálinkamanufaktúrák egységét, a teljes kínálatot, amelyre az ott élő emberek büszkék lehetnek. A helyi céhek és vállalatok „made in” megyei termékekkel mutatkoztak be, illetve régi mesterségeket is felelevenítettek. A fesztiválon, az Ízek Sétányán, a látogatók végigkóstolhatták Szabolcs-Szatmár-Bereg megyét, amely méltán híres sokszínű gasztronómiai kultúrájáról.
Az Észak-alföldi RMI – folytatva az eddigi gyakorlatát – a következő hetekben is több regionális rendezvényre való kitelepülést tervez. A héten informátorral részt vesz a Campus Fesztiválon, valamint az augusztus elején megrendezésre kerülő Debreceni Borkarneválon is felvonultatja a régió aktuális turisztikai kínálatát. A régión belüli üdülések jelentős aránya különösen indokolttá és hatékonnyá teszik az RMI számára ezen kitelepüléseket.