Petr Kovarik a háttérbeszélgetésen emlékeztetett: a magyar sörpiac elmúlt évekre jellemző stagnálása, enyhe növekedése 2013-ban megállt. Az eddigi adatok alapján várhatóan 5 százalékkal csökken a piac, ismét 6 millió hektoliter alá.
Az okok közé sorolta a kedvezőtlen nyári időjárást, a gyenge fizetőképes keresletet, valamint a söripart negatívan érintő adóváltozások. Ezen hatások alól a Borsodi Sörgyár sem tudja magát kivonni - mondta az igazgató.
Jelezte: a cég a kihívásokra a termékek átstrukturálásával, a prémium kategória arányának növelésével válaszol. Ezért kezdték el gyártani például az egyik, Magyarországon is kedvelt márkás cseh sört. Jó lépésnek bizonyult - mondta Petr Kovarik -, azóta a jelentős keresletnek köszönhetően megduplázódott ennek gyártása.
A Borsodi Sörgyár Kft. piaci részesedése Magyarországon 23-24 százalék. A termékek arányában a prémium szegmens 15 százalék, míg a középkategóriás termékek aránya egyharmad körüli.
A Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium (KIM) céginformációs és az elektronikus cégeljárásban közreműködő szolgálata által közétett információk szerint a cég tavalyi nettó árbevétele 33,255 milliárd forint volt, ami gyakorlatilag megegyezett az előző évi 33,242 milliárd forinttal. A cég mérleg szerint 8,675 milliárd forint veszteséget könyvelt el, a 2011-es 3,148 milliárd forintos veszteség után.
Forrás: MTI