A cég teljes bevétele 13,1 milliárd dollár volt, ami 2,7 százalékkal több, mint a tavalyi év azonos időszakában. Ha régiónként nézzük, Eurázsia és Afrika 12, a Csendes-Óceán 8, Észak-Amerika pedig 1 százalékos növekedést produkált Coca-Cola ivásban. Európába azonban 4 százalékkal csökkentek az eladások, aminek fő okai a nehézkes piaci viszonyok és a rossz időjárás voltak a vállalat szerint - írja az M&M Global.
A második negyedéves eredmények szerint a vállalat profitja 2,79 milliárd dollár volt, ami enyhe visszaesés a tavalyi 2,8 milliárdhoz képest. A visszaesést a vállalat a magasabb költségektől eredetezteti. Az elkönyvelt bevétel így is felülmúlta a vállalat 12,98 milliárdos előrejelzését.
"Észleltük, hogy a fogyasztók világszerte megérzik az európai bizonytalanságot, a kínai gazdaság lassulását és az akadozó haladást itt az Egyesült Államokban" - nyilatkozta Muhtar Kent, a Coca-Cola vezérigazgatója. A vállalat jelenleg új utakat keres a mobiltelefon használók elérésére és nagy intenzitással használja a közösségi médiát. A vállalat jövőbeni tervei közül a legjelentősebb, hogy 3 milliárd dollárt kíván befektetni az indiai piacba. (M&M Global / Marketinginfo)