A kampány célja az volt, hogy Debrecent, mint turisztikai desztinációt népszerűsítse, továbbá bemutassa kínálatát a brit piacon. Debrecenbe 2012 júniusa óta közvetlen járat közlekedik London Luton repülőtérről, ami lehetővé teszi, hogy a brit turisták átszállás nélkül érjék el a kelet-magyarországi országrészt, felfedezzék Debrecen városát, a régió kulturális, gasztronómiai, ökoturisztikai kínálatát, az Észak-Alföld gazdag termálvíz kincseit, vagy akár a Tokaj és Eger kínálta borokat.
A járatindítás óta nem ez az első megjelenése Debrecennek és a régiónak a brit piacon, de ezúttal több elemből álló kampány valósult meg. Az első elem egy online akció volt a világszerte egyik legkedveltebb internetes utazási portálon, a lonelyplanet.com-on, ahol Debrecen és Hortobágy népszerűsítésére került sor a lap európai nyitóoldalán, az európai versenytársak oldalain, és a Lonely Planet Magazin hírlevelében.
A kampány sikerességét jelenti, hogy összesen 2,8 millió látogatót sikerült elérni a hirdetésekkel, akik közül több mint 8000-en kattintottak át az iranydebrecen.hu weboldalra. A Lonely Planet weboldalnak világszerte havonta 10,3 millió regisztrált látogatója van.
A kampány második eleme a londoni metró legforgalmasabb állomásain lezajlott plakátkampány volt. Ennek során kétféle grafikával – a peronon és közlekedő folyosókon elhelyezett nagyméretű és a mozgólépcsők mellett található kisebb méretű plakátokkal – jelent meg Debrecen és Hortobágy üzenete a naponta több millió fős londoni utazóközönség előtt.
Ezeken kívül Debrecen és Hortobágy ismertségének növelése az MT Zrt. londoni külképviseletének hangsúlyos feladatai között szerepel. A képviselet sajtó- és szakmai tanulmányutak szervezésével, média és szakmai hírlevelekben, honlapján és Facebook oldalán is kiemelt szerepet kap az észak-alföldi város népszerűsítése.
Forrás: Vendég & Hotel
Forrás: Magyar Turizmus Zrt.