Eddig 29 holttestet találtak az Atlanti-óceánban

Hétfőn további tizenhárom halálos áldozatát találták meg az egy hete lezuhant francia utasszállító repülőgépnek. A kutatóhajók több darabját is megtalálták már a gépnek, egy fontos alkatrész is előkerült: a függőleges vezérsík segíthet nyomra vezetni a fekete dobozokat keresőket.

A kutatásban részt vevő francia és brazil hajók további holttesteket - összesen 13-at - találtak hétfőn az Atlanti-óceánban, ott, ahol feltételezések szerint az Air France repülőgépe egy héttel ezelőtt lezuhant. Így a gépen tartózkodó 228 emberből összesen huszonkilencnek a holttestét emelték már ki a vízből, jelentette az AFP hírügynökség brazil és francia illetékesekre hivatkozva. Hasonlóan a korábban megtaláltakhoz, a most kiemelt nyolc holttestet is a katasztrófa helyszínétől mintegy 800 kilométerre fekvő Fernando de Noronha szigetre szállítják egy elsődleges igazságügyi vizsgálat céljából, majd onnét Recife városba. Közben a brazil és francia hatóságok az AFP híre szerint felkészültek arra, hogy Recife-be szállítsák és azonosítsák az első 16 holttestet a rendelkezésre álló DNS-minták és fogászati leletek alapján.

Keresik a fekete dobozt

A kutatást végző brazil és francia hajók az Airbus több tucatnyi alkotóelemét és több száz egyéb tárgyat is kifogtak már a vízből. Hétfőn egy brazil hadihajó megtalálta és partra vitte a gép farokrészének egy darabját, a csaknem teljesen épen maradt függőleges vezérsíkot is. A roncsdarab azért fontos, mert a gép még hiányzó fekete dobozai a farokrész közelében találhatók, így hozzávetőlegesen leszűkíthető a keresés helye. hirdetés Az amerikai haditengerészet két nagy teljesítményű detektort ajánlott fel a kutatáshoz, hogy segítségükkel megtalálják a gép két fekete dobozát. Ugyanebből a célból érkezik oda szerdán a francia haditengerészet egyik atom-tengeralattjárója, az ultraérzékeny szonárokkal felszerelt Emeraude. Az idő sürget, mert a fekete dobozok jeladói csupán három-négy hétig bírják, ha lemerülnek a telepek, a hatezer méteres mélység örökre magába zárhatja a katasztrófa lehetséges okait rejtő szerkezeteket.

Leszakadt a farok?

Egy amerikai repülésügyi szakértő szerint a szinte teljesen épen maradt vezérsík arra lehet bizonyíték, hogy a gép már azelőtt darabjaira hullott, hogy a vízbe csapódott volna, írja a LA Times. A szakértő emlékeztet arra, hogy hasonlóan épen maradt farokrészt találtak a 2001 novemberében New York-ban lezuhant Airbus roncsai közt is. Akkor az American Airlines A300-asa egy másik gép által keltett turbulenciába került, a pilóták túl nagy erővel próbálták az oldalkormányt terhelni, és a gép farokrésze a túlterheléstől leszakadt. Robert Ditchey repülőmérnök szerint a francia géppel is hasonló történhetett, legalábbis szerinte nem maradt volna meg ilyen épségben a függőleges vezérsík, ha a vízbe csapódáskor még egyben lett volna a gép. 

Időközben a baleset okait kivizsgálók azt is kiderítették, hogy a gép robotpilótája az eltűnés előtt négy perccel ismeretlen okokból ki lett kapcsolva. Robert Ditchey szerint ez is bizonyíthatja azt, hogy a pilóták saját maguk akarták megoldani a vészhelyzetet, amit az extrém időjárási körülmények teremtettek, és ez vezethetett a farokrész leszakadásához.

Túl gyors vagy lassú

Az Air France francia légitársaság Rio de Janeiróból Párizsba tartó 447-es számú járata május 31-én tűnt el viharos időjárási körülmények között, fedélzetén 228 emberrel, akik feltehetőleg mindannyian életüket veszítették. A szerencsétlenül járt gép fedélzetén négy magyarországi és egy szlovákiai magyar utas is volt. A vizsgálatok főleg arra irányulnak, hogy megállapítsák, vajon a gép külső műszerei eljegesedtek-e, ami zavarhatta volna a sebességmérőt, ugyanis így a számítógép túl gyors vagy lassú tempót diktált volna, ez pedig végzetes hibához vezethetett. A szerencsétlenséget kivizsgáló BEA francia ügynökség elmondta, hogy a fedélzeti sebességmérőt nem cserélték le, szemben a gyártó cég ajánlásával, de ebből még korai volna arra következtetni, hogy ez milyen szerepet játszhatott a szerencsétlenségben. A BEA szerint a gép egymástól eltérő információkat kapott a sebességmérőktől, miközben a hatalmas viharba került. Az Air France napokon belül lecseréli a sebességmérő műszereket az Airbus A330-as és A340-es gépein - jelentette be a légitársaság pilótáinak egyik szakszervezete. (index)


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Klasszis TopDesign 2023 győztesünk: „Nem vagyunk azok a feladós típusok”

Klasszis TopDesign 2023 győztesünk: „Nem vagyunk azok a feladós típusok”  

Interjú a Klasszis TopDesign 2023 verseny egyik díjazottjával.
Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet”

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet” 

Idei Klasszis TopDesign versenyünkre készülve folytatjuk a 2023. évi Klasszis TopDesign verseny legemlékezetesebb mozzanatainak, szereplőinek bemutatását.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.