Tovább bővíti együttműködését a Magyar Turizmus Zrt. És a PA Touristik - adta hírül a nemzeti turizmusmarketing szervezet.
A konkrét sikereken és eredményeken felbuzdulva tovább erősíti és újabb akciókkal, újabb partnerek és termékek bevonásával folytatja együttműködését a Magyar Turizmus Zrt. és a PA Touristik.
Németország egyik legjelentősebb, – három nagy utazásszervező céget tömörítő – gyógyturizmusra szakosodott nagyvállalatával 2011-ben fűzte szorosabbra kapcsolatait a nemzeti turisztikai marketingszervezet annak érdekében, hogy közösen még több német vendéget csábítsanak hazánk gyógy- és üdülőhelyeire.
A példaértékű együttműködésbe – a PA chartereket működtető Lufthansa mellett – már számos nyugat-dunántúli és balatoni önkormányzat és szolgáltató is bekapcsolódott, illetve jelezte csatlakozási szándékát. Október végén az MT Zrt. által szervezett szakmai rendezvényen ismertették az együttműködés eddigi eredményeit és a jövőbeni terveket.
A Nyugat Magyarországi Termálúthoz, továbbá az új, Balaton-együttműködéshez az összes érintett település és szálloda csatlakozását várják.
A tavaly indult együttműködés keretében a PA cégcsoport a magyar egészségturizmus kínálatot utazásszervezőkből és utazási irodákból álló hálózaton keresztül értékesíti, melyet aktívan és folyamatosan bővít. A PA Touristik emellett heti rendszerességgel, garantált, háztól-házig szállítást biztosító buszjáratokat közlekedtet nyugat-magyarországi és balatoni gyógyhelyekre. A német utazók a nyugat-dunántúli és balatoni gyógyhelyeket a PA és a Mutsch Ungarn Reisen Kft. összefogásában a Hévíz-Balaton reptérre közlekedő járatokkal is könnyen elérhetik. Az együttműködés eddigi eredményeiről és a jövőbeni tervekről október végén, Hévízen, szakmai rendezvény keretében adtak tájékoztatást az MT Zrt. illetékes vezetői – Horváth Gergely turisztikai vezérigazgató-helyettes, Maráczi Gábor stratégiai és marketing igazgató, valamint Sztojanovits Kristóf az MT Zrt. németországi/svájci képviseletvezetője – valamint az együttműködés kiemelt partnerei.
Papp Gábor, Hévíz polgármestere köszöntőjében biztosította a résztvevőket arról, hogy a város a jövőben is üzemeltetni kívánja a sármelléki Hévíz-Balaton repülőteret, amely az idei évben túlszárnyalta az előzetes tervekben rögzített eredményeket. A polgármester hangsúlyozta azonban, hogy az üzemeltetéshez szolgáltatatói és politikai összefogás szükséges, annak érdekében, hogy a Hévíz-Balaton Airport egész Nyugat-Magyarország reptere lehessen.
Henry Reutel, a Lufthansa Charter termékmenedzsere az idei Lufthansa PA charter járatok eredményeiről számolt be, és örömét fejezte ki annak kapcsán, hogy az elmúlt két évben dinamikusan nőtt a Hévíz-Balaton reptérre érkező charter járatok száma.
Horváth Gergely, Magyar Turizmus Zrt. turisztikai vezérigazgató-helyettese is méltatta az összefogás eredményeit, hangsúlyozta a szakmai összefogáson alapuló, úgynevezett 1+1 forintos akciók jelentőségét és valamennyi jelent lévő szakmai partnert arra buzdított, hogy csatlakozzon az ilyen jellegű akciókhoz, amelyek az MT Zrt. tevékenységének továbbra is elengedhetetlen részét képezik. Herr Roland Grimm, a PA Touristik ügyvezető igazgatója az együttműködés fontosabb projektjeit, eredményeit foglalta össze.
Prezentációjában kitért a társaság jövőbeni terveire is, melyekben kiemelt helyen szerepel a Magyar Turizmus Zrt. és a PA Touristik összefogásának kibővítése. Herr Roland Grimm elmondta, hogy az összefogás keretében 2010-től minden évben növekedett a Magyarországra irányuló német vendégforgalom, 2012-ben 41%-os növekedést sikerült elérni a vendégéjszakák számában, ami jelentősen túlszárnyalta a Csehországban elért időarányos eredményeket. A PA Touristik 2011-ben, 2010-hez képest 40%-kal növelte charter járatai számát, amely járatokat a jövőben is fent kíván tartani.
Az MT Zrt. németországi külképviseletével szorosan együttműködve új partnereket vont be 2011-ben az együttműködésbe: mások mellett a Rheuma Liga és a Die Johanniter csatlakozását követően, 20 új utazásszervező is társult és továbbiak bevonását is tervezik. A beszámolóban elhangzott, hogy a PA cégcsoport és az MT Zrt. németországi képviselete már az együttműködés első évében közösen jelent meg a legnagyobb németországi vásárokon, – kölni RDA, berlini ITB, stuttgarti CMT, müncheni FREE – ahol hazánk egészségturizmus kínálatát mutatták be. A két szervezet továbbá, szintén 2011-ben 28, buszos utakra specializálódott utazásszervező rendezvényén volt jelen, ahol közös prezentációval és attrakciókkal mutatták be a magyarországi ajánlatokat.
Rendkívül eredményes volt az együttműködő partnerek és a magyarországi szolgáltatók részvételével, a Rheuma Ligával közösen szervezett két észak-németországi roadshow is. A szakmai munka mellett a partnerek különös figyelmet fordítottak a német sajtó figyelmének felkeltésére is: az elmúlt időszakban szinte minden hónapra jutott egy-egy sajtóesemény, sajtóút, vagy közösen megfogalmazott és kiadott sajtóközlemény.
Az online és offline eszközök teljes tárházát vetette be a két fél annak érdekében, hogy a résztvevő szállodák mellett, a csatlakozó települések is megfelelő bemutatkozási lehetőséget kapjanak. Új eszközöket is alkalmaztak, így többek között a közvetlen foglalást is lehetővé tevő E-Journal vagyis elektronikus hírlevelek segítségével is „bombázták” a potenciális turistákat. Az érdeklődők továbbá DM akciók keretében kaptak konkrét ajánlatokat, melyek akciónként 50-200 fős foglalásokat eredményeztek. Az együttműködés addicionális eredménye az a láncreakció is, amelynek köszönhetően egy-egy nagyobb szervező megnyerése további szervezők bevonásához vezetett. A Lidl csatlakozását követően például a cég partnere az Eurotours is nagyobb aktivitást fejtett ki, míg az Euromed csatlakozásával a Medikur aktivitása növekedett.
A jövőbeni tervek között Roland Grimm kiemelte: a PA Touristik új terméke a Balaton lesz. A régió népszerűsítését már 2011-ben megkezdték, aminek eredményeként egyes siófoki és balatonfüredi szálláshelyek már több száz vendéget fogadtak. A „Balaton termék” népszerűsítését és értékesítését 2012-ben teljes körűen kidolgozzák az együttműködés keretében.
A teljes németországi lefedettség elérése érdekében, a betegbiztosítók mellett, további partnerek, szövetségek – például az SPD Reiseservice, a CDU Senioren, a Deutsches Rotes Kreuz, az Alzheimer egyesület – és még több viszonteladó bevonását is tervezik az értékesítési tevékenységbe. A célok elérését segítené Frankfurt csomóponti szerepének kialakítása, a keletnémet piac hatékonyabb bevonása és terjeszkedés más országok irányába is.
Az eddig hatékonynak bizonyult marketingeszközöket alkalmazva, folytatják a közös tanulmányutak szervezését, a közös sajtómunkát, az online tevékenységet, a kiállítási megjelenéseket, a szakmai bemutatkozások gyakorlatát és a telefonos információszolgálat ellátását is.
Összefoglalójában Maráczi Gábor aláhúzta, hogy az együttműködést idén egész évben folytatja a Magyar Turizmus Zrt. és a Balaton vonatkozásában tervezett új együttműködés lehetősége szolgáltatók és szakmai partnerek számára is nyitva áll.
Németország továbbra is Magyarország legfontosabb turisztikai küldőpiaca. A KSH adatai szerint 2011-ben több mint 542.000 német vendég több mint 2 millió vendégéjszakát töltött el a magyarországi kereskedelmi szálláshelyeken. A majd 10 éven át tartó csökkenés után 2011 végén kezdődött pozitív tendenciát erősíti, hogy a 2012. január-szeptemberi időszakban 6,6%-kal több vendégéjszakát töltöttek el a német vendégek a magyarországi szállodákban az előző év azonos időszakához képest, a KSH legfrissebb adatai szerint.