Egységes európai marketingre épít Tunézia

Tunézia az idei Utazás kiállítás díszvendége volt, sajtótájékoztatójukon beszámoltak többek között az ország egységes marketingkoncepciójáról.

Tunézia magyarországi nagykövete, Abderraouf Betbaieb elmondta, hogy sokat köszönhetnek hazánknak, mivel a demokratikus átmenet során Magyarország támogatásáról és segítségéről biztosította őket, és azt is hozzátette, hogy Tunézia biztos lépésekkel halad a változás útján. A nagykövet úr kiemelte, hogy – amint azt megígérték – az igazságon és átláthatóságon alapuló tájékoztatást fognak nyújtani.

A sajtótájékoztatón szó esett arról is, hogy a demokratikus átmenethez szükség van gazdasági fellendülésre, ami nagy részben a turizmusban keresendő, hiszen az ország devizabevételének 19%-a az idegenforgalomból származik, és közel 400.000 főt foglalkoztat ez az ágazat.

Áprilistól indul Tunézia marketingje Magyarországon

Leith Ben Zakour, a tunéziai nemzeti idegenforgalmi hivatal igazgatója elmondta, hogy idén új koncepcióval fejlesztik Tunézia arculatát és promotálják az országot, illetve mindent megtesznek azért, hogy felhívják Magyarország figyelmét Tunéziára, mint desztinációra. A promóciós médiaprojektben kreatív módon mutatják be azt, hogy hogyan lehet Tunéziában egy nap alatt kikapcsolódni. Az ország déli részében például délelőtt Djerba szigetén fürdőzhetnek az utazók, délután már a Szaharában gyalogtúrázhatnak, majd thalasso terápiával zárhatják a napot. Összesen 10 ilyen programterv készült, a tipikus üdülőprogramokon túl van például gasztronómiai és kulturális időtöltést bemutató kisfilmjük is.

Leith Ben Zakour hozzátette, tisztában vannak vele, hogy Tunéziát a charterjáratok célországaként tartják számon, ők pedig megpróbálnak ezt figyelembe véve kommunikálni. Elmondta továbbá, hogy ez az első alkalom, amikor egy konzisztens, egységes üzenetet, arculatot alakítottak ki egész Európában, csak a nyelv különbözik, illetve reklámfilmek esetén a kísérő zene.



Az igazgató elmondta, hogy már áprilistól megjelennek a színen hirdetéseikkel, mert a magyarok szeretik ilyenkor kiválasztani tengerparti úti céljukat, ezért a tévés reklámfilmet áprilisban sugározzák először, és júliusig fog futni. Emellett online reklámtevékenységet is folytatnak: a keresőoptimalizálás mellett a magyarok által kedvelt weboldalakon fog megjelenni az ország ajánlója videókkal és szöveges kedvcsinálókkal. A tunéziai nemzeti idegenforgalmi hivatal a figyelemfelkeltést követően májust a megygyőzésre szánja: hirdetni fognak a Metropolban, Győrben és Debrecenben pedig buszokon fognak megjelenni a Tunéziát ajánló kreatívok. Debrecent azért választották, mert a város és Tunézia között tervbe vették heti egy charterjárat indítását, Győr pedig az ott élők viszonylag magas életszínvonala és Bécshez való közelsége miatt került be a médiatervbe. A tévés reklámok augusztus utolsó hetében és szeptemberben is megjelennek, hogy a magyarokat tájékoztassák arról, hogy télen is érdemes az afrikai országot választani úti célként.

Abderraouf Betbaieb elmondta továbbá, hogy nagy erőkkel dolgoznak azon, hogy visszaállítsák a Tunisair Budapest-Tunisz menetrendszerinti járatát, a kérdésben a tárgyalások utolsó szakaszánál tartanak, és nagy esély van arra, hogy hamarosan elindulnak ezek a járatok.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.