Együtt dübörögnek

A nemzetközi sportesemények kedvező turisztikai hatásának erősítése érdekében összehangolja tevékenységét a Hungaroring Sport Zrt. és a Magyar Turizmus Zrt.

Ennek jegyében Gyulay Zsolt, a Hungaroring Sport Zrt. elnök-vezérigazgatója és Horváth Gergely, az MT Zrt. vezérigazgatója stratégiai együttműködési megállapodást írt alá május 27-én, Budapesten. A megállapodás célja kettős: a külföldi piacokon Magyarország, illetve Budapest mint turisztikai úti cél nemzetközi ismertségének, valamint a hazánkba irányuló beutazó turizmusnak a növelése, belföldön pedig a Hungaroring gazdag programkínálatának, a vonzáskörzet turisztikai kínálatának népszerűsítése által a belföldi turizmus ösztönzése, a turisztikai bevételek növelése.

A Hungaroring Sport Zrt. olyan jelentős sportesemények szervezéséért felelős, mint a Formula 1TM ENI Magyar Nagydíj, vagy az FIA World Touring Car Championship (Túraautó Világbajnokság), amely rendezvények a nagy nemzetközi érdeklődésnek és az intenzív média-jelenlétnek köszönhetően egyaránt alkalmasak a turizmus élénkítésére és egyben Magyarország pozitív turisztikai országképének erősítésére.

A stratégiai marketing-kommunikációs együttműködési megállapodás értelmében az MT Zrt. és a Hungaroring Sport Zrt. előzetesen azonosítja azokat, a közös marketingtevékenységet igénylő piacokat, amelyeken a Hungaroring Sport Zrt. szervezésében vagy közreműködésében megvalósuló rendezvények jelentős turisztikai potenciállal bírnak. A két társaság közös marketing-kommunikációs akciókat szervez az előzetesen kiválasztott rendezvények népszerűsítésére, valamint a vendégforgalom növelése érdekében saját médiafelületeiken keresztül is felhívják a figyelmet Magyarországra, illetve Budapestre mint turisztikai úti célra. Az együttműködés részeként továbbá egyeztetik a külföldi értékesítő partnerek részére közvetítendő üzeneteiket.

A célok elérésére különböző marketingkommunikációs eszközöket alkalmaznak a társaságok: Prezentációkat tartanak touroperátorok és értékesítő partnerek részére, tárgyalásokat folytatnak a rendezvények látogatóforgalmának növelése érdekében, valamint a lehetséges új rendezvények, versenyek indításáról. Az együttműködés részeként közös szakmai és média-tanulmányutakat szerveznek Magyarországra, illetve Budapestre, a potenciális utazásszervező-partnerek döntéshozóinak vendégül látása, illetve a Hungaroring és kapcsolódó rendezvényei népszerűsítése céljából. A megállapodás értelmében a társaságok kölcsönös megjelenési lehetőséget biztosítanak egymás számára a bel- és külföldi, motorsporthoz köthető sajtókonferenciákon, közös sajtótájékoztatókat szerveznek, továbbá egyeztetik a mindkét céget említő sajtóközleményeiket. Közös lépéseket tesznek továbbá annak érdekében, hogy különböző nemzetközi szakmai rendezvényeket, sporteseményeket a jövőben Magyarországon rendezzenek meg. Az MT Zrt. és a Hungaroring Sport Zrt. megosztják egymással a célok elérését segítő kutatási eredményeket és tanulmányokat, illetve összehangolják erre irányuló tevékenységüket is. Az MT Zrt. – Magyarország turisztikai kínálatát népszerűsítő – promóciós anyagai a jövőben a Hungaroring Zrt. külföldi értékesítési irodáin keresztül is terjesztésre kerülnek.

 


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet”

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet” 

Idei Klasszis TopDesign versenyünkre készülve folytatjuk a 2023. évi Klasszis TopDesign verseny legemlékezetesebb mozzanatainak, szereplőinek bemutatását.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.