Elindult a Magyar Turizmus Zrt. 2013-as nyári belföldi kampánya. A társaság idén egy-egy utazásra ösztönző életérzés és hangulat megjelenítésével népszerűsíti a hazai turisztikai termékeket. A tavaszi időszak „ébredés” hívószava után a nyár a fesztiváloké és a vízparti üdülésé lesz a cég közleménye szerint. „Nem csak vízpart!” szlogennel most „zsongani” hívják a nyaralásra vágyókat, a középpontban a főváros, a Velencei-tó és környéke, valamint a balatoni régió áll.
A kampány nyári szakaszában a „zsongás” felidézésével több, egész évben átélhető élménnyel kapcsolják össze a vízparti turizmust. Az újonnan megcélzott piaci szegmens a fiatal korosztály, így hangsúlyt kapnak a nagy hazai nyári fesztiválok, de kiegészítő elemekként megjelennek a fiatal családokat megszólító, a gyermekek számára is élményt nyújtó rendezvények is.
A „Nem csak vízpart!” szlogennel a vízpart fogalmát újraértelmezve a napsütés, szabadság, strand mellé igyekeznek társítani a többi évszakban is utazásra csábító lehetőségeket: a wellness-fürdőzést, túrázást, a koncerteket, kiállításokat, valamint a kulináris élvezeteket. A kampány másik fontos célja, hogy a SZÉP-kártya szálláshelyi felhasználását is erősítse a belföldi turizmus élénkítése érdekében. A nemzeti turisztikai marketingszervezet ezért a Magyar Szállodák és Éttermek Szövetségével együtt egész éves SZÉP-kártya kommunikációt is folytat a belföldi kampányaihoz kapcsolódva.
Az úti cél kiválasztásához elsősorban a megújult Itthon.hu oldal nyújt segítséget az utazóknak, ahol a régiók kedvezményes turisztikai ajánlatai között böngészhetnek az érdeklődők. A cég kiad továbbá egy Élmény itthon című ingyenes turisztikai programajánló magazint is.
A kampány nyári szakaszának kreatívanyagai július végéig látható országszerte közterületi és járműreklámokon, napi- heti- és havilapokban, valamint internetes felületeken. A fiatal célcsoport könnyebb megnyerése érdekében játék és Facebook-aktivitás is kapcsolódik a kampányhoz: ezen az oldalon a három régió valamelyikéhez kapcsolódó képeket lehet kirakni. A játékos úgy juthat a kirakó egyes darabjaihoz, ha helyesen válaszol a régióval kapcsolatban feltett kérdésekre. A játékot időmérő figyeli, a legjobb időt elért játékosok között nyereményeket sorsolnak ki.
A nyári kampány kreatívját a társaság saját grafikusa készítette, a gyártást pedig a cég közbeszerzésen választott ügynöksége, a HG 360 kivitelezte - tájékoztatott kérdésünkre a Magyar Turizmus sajtóosztálya.