Elkészült Balatonföldvár új Tourinform irodája

A vendégek kiszolgálásához teljesen új és korszerű körülményeket biztosító Tourinform iroda épületében a napokban végzik az utolsó simításokat. 

Várhatóan néhány hét múlva, a jövő év első hónapjában költöznek az új helyre a munkatársak, akik a jövőben a város egyik legfrekventáltabb helyszínén, tágas ügyféltérben, jelentősen bővülő felszereltséggel dolgoznak a vendégforgalom fellendítésén.

Az iroda egy, a város központjában álló épület bővítésével és teljes felújításával készült el a Balatonföldvári Kistérségi Turisztikai Egyesület közel 60 millió forintos projektjének részeként. A turisztikai desztinációs menedzsment szervezetfejlesztését célzó pályázat döntően uniós forrásokra támaszkodik, a fejlesztéshez szükséges saját erőt a település önkormányzata biztosítja.

- A fejlesztésnek köszönhetően Balatonföldvár olyan turisztikai információs irodával rendelkezik ezentúl, ahol az ügyfelek minden igényt kielégítő fogadótérben tájékozódhatnak kínálatunkról. Megfelelőek a feltételek a partnerek fogadására, sőt terveink között szerepel az irodában egy helyi termékeket bemutató sarok, ajándékokat kínáló, shop-szerű rész kialakítása is – számolt be Nagyné Horváth Klára, a kistérségi turisztikai egyesület titkára, irodavezető. Elmondása szerint a beruházás számos problémát orvosol, hiszen mostanáig egy pavilonban, ablakon keresztül tájékozódhattak szezonban az ügyfelek, s a hatékonyságot csökkentette, hogy főidényben különböző helyszínekre kényszerült az ügyfélforgalom és a háttérmunka.

Fekete Tamás, a projektgazda Balatonföldvári Kistérségi Turisztikai Egyesület alelnöke szerint fontos kiemelni, hogy terveik megvalósulásához a turisztikai desztinációs menedzsment (TDM) teremtett biztos alapokat. Az alelnök úgy véli, a TDM nem csodafegyver, ellenben egy olyan, Nyugat-Európában jól bevált példa, mely többszörösen bizonyította, hogy alkalmas egy turisztikai régió sikeres működtetésére. Az elvek lényege, hogy a modell több lábon áll, melyben az alulról szerveződő civil folyamatokban rejlő erőt az önkormányzati és a kormányzati szerepvállalás erősíti tovább.

- A Balaton jelenlegi helyzete mindenki számára világos, a turisztikai bevételek radikálisan csökkentek az elmúlt tíz évben – emlékeztetett Fekete Tamás alelnök, aki szerint csak összefogva, konszenzust keresve lehet visszafordítani a folyamatot, ennek pedig a kistérségi turisztikai szerveződéseken túl immár a balatoni regionális TDM Szövetség is alapja lehet.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?
Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk

Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk 

Lendvai Levente az Arany Kaviárból érkezett a MOL torony tetején található VIRTU étterem konyhafőnöki pozíciójába.