Elkezdődött az üdülési joggal kapcsolatos csalással vádolt britek pere

Megkezdődött a Pesti Központi Kerületi Bíróságon annak a két brit állampolgárnak a pere szerdán, akik a vád szerint üdülési joggal összefüggő csalással több mint 430 embert tévesztettek meg Magyarországon.

A 16 ezer oldalnyi nyomozati anyag alapján készült vádirat szerint a két csalással vádolt férfi valótlanul állította magáról, hogy tenerifei üdülési joghoz kapcsolódóan egy a Kanári-szigeteken lévő szálloda által felajánlott reklámüdülésen vehetnek részt azok, akik elfogadják ajánlatukat. A sértetteknek ezért fejenként 15 ezer forint regisztrációs díjat kellett befizetniük, néhányan több ember után nagyobb összegeket is befizettek.
Az ajánlat szerint az ügyfelek 18 hónapon belül elutazhattak volna, vagy visszakapták volna a pénzüket. A vád szerint azonban egyik sem történt meg.
A vádirat szerint a két brit férfi 431 sértettől összesen 19 millió 85 ezer forintot vett át 2003 decembere és 2005 novembere között, azonban azt magyarországi tartózkodásukra, irodájuk üzemeltetési költségeire fordították, a Kanári-szigeteken lévő szállodával pedig nem álltak kapcsolatban.
Az ügyész a vádirat ismertetésekor közölte, hogy körülbelül 10 ember utazhatott el a Kanári-szigetekre, néhány sértetett pedig már kárpótoltak a vádlottak.
A szerdai meghallgatáson az elsőrendű vádlott, egy magyarországi cég volt ügyvezetője úgy nyilatkozott, hogy nem érzi magát bűnösnek csalás bűntettében. Mint elmondta: az ügy hátterében sikertelen üzleti tevékenység és nem bűncselekmény állt.
Hozzátette: jogilag nem érzi magát felelősnek az ügyfelek elvesztett pénze miatt, mert álláspontja szerint ez az azóta már tönkrement cég felelőssége lett volna. Az elsőrendű vádlott hangsúlyozta: nem üdülést ajánlottak fel, hanem üdülési ajánlatot ígértek 18 hónapon belül.
A védelem képviselője a tárgyalás megkezdésekor elmondta: valós kapcsolat volt védence cége és a Kanári-szigeteki cég között, emiatt javasolta az ügyészségnek a vádejtést. Az ügyvéd emlékeztetett rá, hogy a magyarországi cég működése során körülbelül 1000 család fizette be a regisztrációs díjat, ám panaszt alig felük tett.
A másodrendű vádlott is - a cég másik egykori ügyvezetője - úgy nyilatkozott, hogy nem bűnös. Mint elmondta: a vádiratban szereplő tények megfelelnek a valóságnak, ám nem teljesen pontosak.
Vallomása szerint a kevés ügyfél okozta a problémát, mert így a befizetett regisztrációs díjakat elvitték az adminisztrációs költségek. A magyarországi vállalkozás indításának első három hónapjában alig 1-2 ügyfelük volt összesen - tette hozzá a másodrendű vádlott.
Visszaemlékezése szerint körülbelül 20 családnak fizettek vissza regisztrációs díjat az üdülés elmaradása miatt, a többiek ezt nem igényelték. Mint elmondta, emlékezete szerint a regisztráltak közül legfeljebb 100-an tudtak elutazni Tenerifére.
A másik vádpont szerint a vádlottak további öt embert tévesztettek meg azzal, hogy 15 ezer forintért úgynevezett "kalandjegyeket" forgalmaztak. Ezekért különböző belföldi sport, wellness-lehetőségeket kínáltak, ám ez nem teljesült. A sértettektől összesen 80 ezer forintot vettek át 2005 nyarán.
A vádlottak a cégük fizetésképtelenséggel fenyegető helyzete elől a társaság megszüntetése nélkül 2005. október 12-én Nagy Britanniába távoztak - zárul a vádirat.
A bizonyítási eljárás a tanúk meghallgatásával június 7-én folytatódik, és még ugyanabban a hónapban megszülethet az elsőfokú ítélet.

Forrás: MTI


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet”

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet” 

Idei Klasszis TopDesign versenyünkre készülve folytatjuk a 2023. évi Klasszis TopDesign verseny legemlékezetesebb mozzanatainak, szereplőinek bemutatását.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.