A hazai tejtermelés egyötödéből, azaz mintegy 300 millió liter tejből készül túró Magyarországon évente. A magyar gasztronómia hagyományos alapanyagának számító rögös túró igazi hungarikum , a Kárpát-medencén kívül ilyen túró sehol sem kapható, ezért is kezdeményezte a Tej Terméktanács a rögös túró eredetvédelmének megállapítását az Európai Uniónál.
A megkérdőjelezhetetlenül magyar, hófehér és szemcsés túrót sokféle ételben használja a magyar ember, az előételektől a desszertekig. „Kevesen tudják ugyanakkor, hogy ez a fajta túró csak mifelénk létezik. Bármerre utazzunk is Európában, egy jó túrós csuszára való túrót nem tudnánk beszerezni a környező boltokban” – nyilatkozta Lukács László, Tej Szakmaközi Szervezet és Terméktanács ügyvezető igazgatója a szervezet mai sajtótájékoztatóján.
Ezért is kezdeményezte a Tej Szakmaközi Szervezet és Terméktanács az Európai Bizottságnál, hogy nyilvánítsák eredetvédetté a rögös túrót, kimondva, hogy ilyet csak Magyarországon lehet előállítani. A Tej Szakmaközi Szervezet és Terméktanács a Magyar Turizmus Zrt. Agrármarketing Centrum Vezérigazgatóságával (AMC) karöltve a jelenleg fejenként és évente 4 kilogrammos hazai túrófogyasztás ösztönzésére koncentrál, de a távlati tervekben szerepel az európai fogyasztás növelése is. „Ennek akkor lesz értelme, ha megszerezzük az eredetvédelmet, mert az önmagában is jól kommunikálható téma. De mivel ez valószínűleg egy kétéves folyamat, konkrét tervek még nincsenek” – nyilatkozta a Tej Szakmaközi Szervezet és Terméktanács ügyvezető igazgatója.
Az igazgató szerint a túró hazai népszerűsítését támogatja, hogy az AMC és a Tej Szakmaközi Szervezet és Terméktanács összehangolta kommunikációs erőfeszítéseit, így a túró két kampányban is központi szerepet játszik ebben az évben. Az AMC által most indított „Utánpótlás kampány” az összes tejtermékre vonatkozik, de a már megindult Facebook-aktivitásban kiemelt szerepet játszik a rögös túró népszerűsítése, ami a Terméktanács őszi kampányában is főszerephez jut. Mindkét kampány kiemeli a Terméktanács tejszívlogóját, amely garantálja a fogyasztó számára, hogy magyar alapanyagból készült hazai feldolgozású minőségi tejet vásárol. A logó népszerűsítésétől a szakemberek azt remélik, hogy emelkedik a patrióta vásárlók aránya a fogyasztók között.
„A tej, tejtermékek nélkülözhetetlen csoportja a táplálkozásunknak” – mondta a sajtótájékoztatón Antal Emese, a Magyar Dietetikusok Országos Szövetségének főtitkára. A tej és a tejtermékek gyermek- és időskorban a legkézenfekvőbb kalciumbeviteli formát jelentik a csontozat megerősítéséhez és védelméhez. Az aktív korú lakosság sem tekinthet el a tej és a tejtermékek fogyasztásától. A dietetikusok ajánlása szerint naponta fél liter tejre vagy ennek megfelelő mennyiségű tejtermékre mindenképpen szüksége van a szervezetnek, nemcsak a fogakat és a csontokat erősítő kalcium miatt, hanem azért is, mert a tejben, tejtermékekben található fehérjék nagyon jó arányban képesek beépülni az izomzatba. Nem véletlen, hogy a világ legnagyobb most zajló sporteseményén 75 ezer liter tej várja a sportolókat. „Ilyenkor, a világ legrangosabb sporteseményének idején, a gyerekek új példaképeket találnak maguknak. Kínáljuk őket tejtermékekkel mindennap, hogy csontozatuk és izomzatuk erősödjön, így a nagy elődök nyomdokaiba léphessenek” – mondta Antal Emese.