Az ötödik alkalommal megvalósuló BWI téli forgalomélénkítő kampány ezúttal is széles körű szakmai együttműködéssel valósult meg. A kiemelt stratégiai partnerek - a Malév Zrt., a Magyar Szállodaszövetség, a Budapest Airport, a Budapestinfo/BTSZK, a Budapest Gyógyfürdői és Hévízei Zrt., és a lastminute.com nemzetközi piacvezető utazási portál - mellett, szállodák és egyéb turisztikai szolgáltatók fogtak össze Budapest, mint vonzó turisztikai desztináció népszerűsítése, valamint a főváros téli vendégforgalmának növelése érdekében.
Dudás Krisztina, a Magyar Turizmus Zrt. marketingigazgatója - aki az első forgalomélénkítő kampányban is részt vett, elmondta -, hogy öt évvel ezelőtt még kevés szálloda kapcsolódott a kampányba, mára már a kisebb szállodák is jelentkeztek. Azóta bővült a kampány, most a programok is nagyobb szerepet kaptak.
Kincses Márk, az akciót szervező Magyar Turizmus Zrt. marketing stratégiai titkára az akció eredményeit ismertetve arról számolt be, hogy 2010. november 15. és 2011. március 31. között lezajlott kampány több mint 71 ezer vendégéjszakát „hozott” Budapestnek. A vendégéjszakák mintegy 21 százaléka ötcsillagos, 20 százaléka háromcsillagos, a többség pedig 4 csillagos kategóriában realizálódott. A három vagy négy éjszakára érkező vendégek amellett, hogy az utolsó éjszakát ingyen kapták -, a BWI akció újdonságaként egyszeri, ingyenes napi belépőt vehettek igénybe a magyar főváros megjelölt történelmi fürdőinek – Gellért, Rudas vagy Széchenyi fürdő – valamelyikében, továbbá kedvezményesen vásárolhattak Budapest Kártyát és vehettek részt hajós, illetve buszos városnézésen. Mint megtudtuk, a vendégek negyedrésze vette igénybe a felajánlott fürdőjegyeket, a szakemberek ezt a számot bíztatónak tekintik, és abban reménykednek, hogy ez évente növekedni fog.
A legtöbb vendég Nagy-Britanniából és Németországból érkezett. Idén szorosan együttműködtek a Lastminute portállal, amelynek keretében a nemzetközi piacvezető utazási weboldal brit, német, francia, spanyol, olasz, svéd, dán és norvég honlapjain önálló BWI microsite segítette a BWI akcióhoz csatlakozott szolgáltatók, így Budapest téli turisztikai kínálatának értékesítését.
Az MT Zrt. BWI akciói többek között: több mint 30 nemzetközi újságíró és turisztikai szakember részvételével tanulmányutat szerveztek; számtalan nemzetközi PR-megjelenést szerveztek, például a londoni taxik a hazai termálfürdők képeivel közlekedtek, Madrid 53 metrómegállójában BWI óriási poszterek jelentek meg és nagy sikert hozott az a madridi 30 telefonfülke, amelynek tetejét kivágott repülőmodell díszített, és poszter tett színessé. A sajtótájékoztatón a partnercégek képviselői is kiemelték, hogy a szakmai együttműködésnek és az összefogásnak köszönhető az akció eredményessége.