Az ausztriai road show állomásain összesen több mint 100 osztrák turisztikai szakember és újságíró előtt prezentálta hazánk turisztikai slágereit. Az információs esteken olyan neves utazásszervezők képviseltették magukat, mint a Gruber Reisen, a TUI Reisecenter, a Ruefa Reisen, vagy a Springer Reisen. Az egyenként egész estét betöltő workshop-ok keretében a magyar prezentációk a hazai turizmus stratégiai termékeit és az aktuális kampányokat mutatták be, sorra véve azon rangos elismeréseket és díjakat, amelyekkel az elmúlt években az osztrákok illették turisztikai szolgáltatásainkat, illetve a hungarikumokat. Ennek megfelelően szóba került a sárvári Spirit Hotel „Best Destinaton Spa 2010” kitüntetése, amelyet a bécsi wellness intézet adományozott oda, illetve a magyar pálinkáknak kiosztott aranyérmek sokasága az ausztriai Destillata szakversenyen. Ugyancsak az osztrák Bank Austria és Statistik Austria nyilvánította hazánkat az elmúlt években a legjobb ár-érték arányú utazási célnak, amely érvrendszert az MT Zrt. csak átvette kommunikációjában, de a „kitűnő bizonyítványt az elfogulatlan osztrák intézetek állították ki Magyarországról” – érvelt az MT Zrt. ausztriai képviselete. A prezentáció során az osztrák partnerek tájékoztatást kaptak az MT Zrt. Magyar Kongresszusi Igazgatóságának kezdeményezésére megvalósuló akcióról (www.budapestmeetings.com), amely Budapest hivatásturisztikai vendégforgalmát élénkíti számos szolgáltató által biztosított kedvezmény segítségével. Ausztria az egyik legfontosabb B2C piacunk, ahol a nagyközönségi kommunikáció kiemelt hangsúlyt kap, ugyanakkor a szakmai partnerség további előmozdítása érdekében az MT Zrt. folyamatosan informálja az osztrák turisztikai szakmát a magyar kínálati paletta újdonságairól és a kooperációs lehetőségekről.
Eredményes volt az MT Zrt. ausztriai road showja
A Magyar Turizmus Zrt. – együttműködésben a Corps Touristique Austria (CTA) több turisztikai képviseletével – Bécs, Graz, Klagenfurt és Leoben érintésével sikeres és eredményes road show-n vett részt április utolsó két hetében.
Művészet és vendéglátás a Káli-medencében
A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?
A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest
480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra
A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban
A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése
A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten
A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével
A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata
A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat
A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.
Interjú
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk
Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban
Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket
Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.