Észak-alföldi turizmusfejlesztés

A közelmúltban elkészült az Északalföldi régió turizmusfejlesztési stratégiája. Ennek kapcsán kérdeztük Katona Ilonát, az Északalföldi Regionális Marketing Igazgatóság marketingigazgatóját.

Az utóbbi idõben szinte már lehetetlen követni a megszületett turizmusfejlesztési koncepciók, stratégiák számát és lényegét, hiszen egyre több ilyen dokumentummal találkozhatunk települési, kistérségi, megyei és országos szinten egyaránt. Erre itt egy újabb...

– A turizmusfejlesztési elképzelések írott és hivatalos dokumentumban való rögzítését alapvetõen helyes iránynak tartom, hiszen jól mutatja a turizmusban rejlõ lehetõségek széles körû felismerését. Aki hosszabb távon számol a turizmussal, az ma már nem engedheti meg magának, hogy koncepció nélkül, ad hoc jelleggel vágjon neki a jövõnek. A tudatos és fenntartható fejlesztések megvalósításához elengedhetetlen, hogy elõre meghatározzuk céljainkat és az azok elérését szolgáló eszközrendszert települési, megyei, régiós és országos viszonylatban is. Lényeges azonban, hogy a különbözõ szintû fejlesztési elképzelések között legyen bizonyos mértékû összhang.

Van?

– Többnyire igen. Akik érdemben foglalkozni akarnak a saját területük turizmusának mindenkori alakulásával, nem engedhetik meg maguknak, hogy egy elszigetelt, realitásoktól mentes koncepció alapján, rosszabb esetben enélkül dolgozzanak. Mert nem kifizetõdõ. Az EU-s támogatások elnyerésénél ugyanis elengedhetetlen, hogy a projekt illeszkedjen egy olyan koncepcióhoz, stratégiához, programhoz, amely összhangban van az NFT-ben rögzített fejlesztési tervekkel.

Milyen esélyt lát a régiós stratégiában megfogalmazott fejlesztési elképzelések maradéktalan megvalósulására?

– Céljaink megfogalmazásakor igyekeztünk a realitások talaján maradni, szem elõtt tartva a régióba érkezõ potenciális pénzügyi forrásokat és szükségleteket. Miután szoros kapcsolatban állunk az Észak-alföldi Regionális Fejlesztési Ügynökséggel, nagyságrendileg meg tudtuk határozni, hogy terveinket illetõen meddig nyújtózkodhatunk. A regionális tervezés folyamata során sikerült elérni, hogy a régió regionális operatív programjának tervezete és a turizmusfejlesztési stratégiánk összhangban álljon egymással. Továbbra is az egészségturizmus területére szeretnénk a hangsúlyt fektetni, hiszen az elmúlt évek ez irányú fejlesztései nagyban hozzájárultak a régió turisztikai vonzerejének növekedéséhez. Emellett szorgalmazzuk az üzleti és konferenciaturizmus feltételeinek javítását. Az örökségturizmus is markánsan megjelenik a stratégiában, kulturális értékeink ugyanis nagyobb vonzerõre tehetnek szert, amennyiben megoldódik azok méltó módon történõ bemutathatósága. Hasonló egyediséget jelent a régió életében a Tisza, azonban a jelenlegi fogadási körülmények sok helyen kívánnivalót hagynak maguk után. Újszerû elemként jelenik meg a golfturizmus mint turisztikai termék, amely szintén nem nevezhetõ eretnekségnek, egyszerûen óriási igény van rá. A kérdésre válaszolva; a stratégiában megfogalmazott jövõképpel teljesen azonosulni tudok, hiszen olyan régiót vázol, amely komplex turisztikai kínálattal rendelkezik, és amelyben a turizmus fontos húzóágazat.

A német piac hanyatlása megmutatkozik a régió tavalyi vendégforgalmi mutatóin is. A jövõben hogyan pótolják õket?

– A hagyományos küldõ országaink mellett egyre erõteljesebben nyitunk a potenciális piacaink irányába. A környezõ országokban (Szlovákia, Románia, Ukrajna, Lengyelország) az eddiginél intenzívebben hallatunk magunkról, több régiós kitelepülést, bemutatkozást terveztünk. Már az idei évben is nagy hangsúlyt fektetünk a skandináv és az orosz piac megnyerésére. Három hete jöttünk haza az MITF 2006 moszkvai kiállításról, ahol sok újat tudtunk magunkról mondani. Nagy érdeklõdés övezte a régiós szolgáltatók prezentációit, rendkívül nyitottak felénk. Mindemellett nem törõdünk bele a németeket illetõ visszaesésbe, szerintem még nagyon korai lenne temetni a német piacot. Éppen ezért igyekszünk ott is intenzívebben jelen lenni, de nem feltétlenül csak a klasszikus turisztikai kiállításokon. Ne feledkezzünk meg azért arról, hogy igazgatóságunk elsõdleges feladata a belföldi vendégforgalom élénkítése. Az idén célirányosan Budapestet és Észak-Magyarországot „ostromoljuk” ajánlatainkkal, törekedve természetesen az országos ismertség növelésére is.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.