A városháza Lechner-termében gyűltek össze a régió Tourinform és TDM irodáinak képviselői, hogy egyeztessék 2013. évi tevékenységüket. Katona Ilona RMI igazgató együttműködési lehetőségeket ajánlott a belföldi és külföldi marketingtevékenység terén. Az MT Zrt. által belföldre koncepcionált „tematikus évszakokhoz” (harmónia, ébredés, zsongás, derű) igazodva a Dél-Alföldön is fontos szerephez jutnak a konkrét szolgáltatói ajánlatok és a helyi termékek.
Köztudott ugyanis, hogy gasztronómiai értékekben és hungarikumokban hagyományosan gazdag a dél-alföldi régió. A kommunikációban az RMI a Tourinformokra és a TDM szervezetekre is támaszkodik, emellett ösztönzi a termékfejlesztést és adaptálja az új kezdeményezéseket.
Az online aktivitás az utóbbi időszakban egyre erőteljesebb. A szomszédos országokban - Románia és Szerbia - közös kiállítások és roadshow-k, áruházi és online-kampányok kombinációjával jelennek meg a dél-alföldi desztinációk.
Ausztriában a Linzi Magyar Napok, Németországban egy attraktív közösségi média nyereményjáték, Oroszországban új, hiánypótló fürdőkiadvány van előkészítés alatt. A külképviseletekkel együttműködésben forgatócsoportok, egyéni és csoportos tanulmányutak várhatóak, a legjelentősebb és az olyan ígéretes küldőpiacokról, mint Németország, Románia, Szerbia, Ukrajna, Lengyelország, Ausztria és Hollandia.
Az értekezlet résztvevői délután ellátogattak a szeged-alsóvárosi ferences-rendi kolostorba, mely teljes körű felújítás után, szakvezetéssel látogatható. A robusztus falak között, melyeket sem török, sem árvíz nem tudott térdre kényszeríteni, fél évezrednyi történelem lakik.