Ezek 2014 legjobb turisztikai kommunikációs projektjei

Hétfő délután ünnepélyes keretek között vehették át elismeréseiket a 2014-es Iránytű turisztikai kommunikációs verseny díjazottjai a Hotel Benczúrban.

A Turizmus Trend immár hagyományosan meghirdetett versenyének célja, hogy elismerje a legjobb turisztikai kommunikációs megoldásokat az elmúlt egy évből. Utazási irodák, nonprofit szervezetek (Tourinform irodák, turisztikai hivatalok, TDM-szervezetek, egyesületek), szállodák, továbbá az általuk megbízott kreatív és reklámügynökségek nevezéseit vártuk az elmúlt két hónapban.

Idén több újítás is volt a verseny lebonyolításában. Maradt a már megszokott 6 kategória (print, web, eseménymarketing, kommunikáció az eladás helyén, hirdetések és reklámkampányok), de a webes megoldásokat kiegészítettük alkalmazásokkal, közösségimédia kampányokkal és mobilapplikációkkal. Idén először alakítottunk ki online zsűrizést, hogy minél többen szavazhassanak, így a web kategória pályázatait lehetett pontozni.

2014-ben először már nem csak a dobogós munkákat szerettük volna elismerni, hanem a döntőbe/ shortlistre jutott megoldásokat is. Még egy újdonságot hozott az idei év, egészen pontosan azt, hogy a nagy érdeklődésre való tekintettel egy héttel kitoltuk a nevezési határidőt, így február 28. helyett március 7-ig fogadtuk a beérkezett anyagokat.

Ebben az évben rekordszámú nevezés érkezett a versenyre, közel 60 darab. A legtöbb pályázat az elmúlt évekhez hasonlóan print kategóriában érkezett. Itt 21 nevezést regisztráltunk, de a web kategória sem sokkal volt lemaradva összesen 14 projekttel.

A zsűri és a nagyközönség véleménye alapján végül összesen 31 oklevelet, illetve díjat osztottunk ki a legjobbaknak. A shortlisteseken, a dobogósokon és a közönségdíjazottakon kívül kiosztottunk egy különdíjat az év leghatékonyabb kommunikációs kampányáért, valamint egy fődíjat az év turisztikai kommunikációs kampányáért.

A zsűrizésről

A beadott munkákat szakmai zsűri is értékelte, a Turizmus Trend szerkesztőségében. A zsűri tagjai voltak: Déri Szilvia, marketingigazgató, Tensi Holiday, Krémer Julianna, művészeti vezető, Professional Publishing Hungary, Körömi Csenge, senior grafikus, Professional Publishing Hungary, Lunczner Ádám, onlinemarketing-szakértő, Mráz Gergő, key account manager, Turizmus Trend, Szántó Zoltán, főszerkesztő, Turizmus Trend.

A zsűri véleménye szerint nagyon sok kreatív projekt érkezett, amelyeket változatosságuk miatt sok esetben nem volt könnyű összemérni egymással. Gyakran alakult ki szakmai vita a zsűri kreatív és a turisztikai szakmát képviselő tagjai között egy-egy pályaművel kapcsolatban, de a végső sorrend híven tükrözi a pályázatok színvonalát. A jövőre nézve fontos tapasztalat, hogy a pályázók lehetőleg tegyék elérhetővé anyagukat online módon, mert így könnyebb az előzsűrizés.

Ők voltak a legjobbak

És most következzenek a legjobb kommunikációs megoldások az egyes kategóriákban.

1. PRINT KATEGÓRIA

A kategóriát idén két részre bontottuk a könnyebb összehasonlíthatóság érdekében. Így utazási katalógusok és város/ területi marketing alkategóriában is osztottunk díjat.

SHORTLISTEN MARADT:

Lifestyle Hotel Mátra****Superior Pályázó: QUAESTIO Kommunikációs Zrt.

ETO PARK HOTEL ****Business&Stadium Győr Pályázó: QUAESTIO Kommunikációs Zrt.

Buddha-Bar hotel Budapest Klotild Palace: Best International Hotel Interior 2013-2014 pályázati anyag Pályázó: Mellow Mood Invest

Asztalra varázsolt vendégszeretet Pályázó: Miskolc és Térsége Turisztikai Egyesület

VÁROS/ TERÜLET MARKETING 3. HELYEZETT: • Irány az erdő! Pályázó: Mecsekerdő Zrt.

VÁROS/ TERÜLET MARKETING 2. HELYEZETT: • II. Győri meséskönyvem - városfelfedezés játékos formában Pályázó: Győri Megyei Jogú Város Önkormányzata

VÁROS/ TERÜLET MARKETING 1. HELYEZETT: • Visit Pécs Szellem/ Tér/Kép Pályázó: Irány Pécs Turisztikai Nonprofit Kft.

UTAZÁSI KATALÓGUSOK 3. HELYEZETT: • Baggio katalógus Pályázó: Monogramma Kft.

UTAZÁSI KATALÓGUSOK 2. HELYEZETT: • Budavár Tours Kft. Utazási katalógus 2014 tavasz-nyár-ősz Pályázó: Budavár Tours

UTAZÁSI KATALÓGUSOK 1. HELYEZETT: • AGRA kommunikációs csomag Pályázó: AGRA Kulturális Utazási Társaság

2. WEB KATEGÓRIA

A zsűri véleménye alapján

3. HELYEZETT: • AGRA kommunikációs csomag Pályázó: AGRA Kulturális Utazási Társaság

2. HELYEZETT: • Hajdúszoboszló Online Pályázó: Hajdúszoboszlói Turisztikai Nonprofit Kft. 

2. HELYEZETT: • Megújult a Cityrama weboldala Pályázó: CRB CITYRAMA Kft. 

1. HELYEZETT: • Budavár Tours Hellovilag.hu új utazási magazin a Budavár Tours égisze alatt Pályázó: Budavár Tours Kft.

A közönségszavazás alapján:

3. HELYEZETT: • Family Wellness - Együtt pihen a család! Pályázó: Aquaworld Budapest 

2. HELYEZETT: • Az "Én Légitársaságom" díj Pályázó: Weco Online Kft. És Live PR Kft. 

1. HELYEZETT: • Hajdúszoboszló Online Pályázó: Hajdúszoboszlói Turisztikai Nonprofit Kft.

 

3. ESEMÉNYMARKETING KATEGÓRIA

3. HELYEZETT: • Az ÉV Szállása Verseny Pályázó: Szallas.hu Kft., kommunikációs partner: SAKKOM Interaktív Kft.

2. HELYEZETT: • II. Aquaworld Ergométeres-és Medencés Sárkányhajó Kupa Pályázó: Aquaworld Budapest

1. HELYEZETT: • Gyermek képviselőtestület Pályázó: Kaboom

4. HIRDETÉSEK KATEGÓRIA

SHORTLISTEN MARADT:

„Mi már készülünk a nyárra!" Pályázó: Sóstó-Gyógyfürdők Zrt.

Hungary NEXT koncepció országmárka Pályázó: Hungary NEXT országmárka-műhely

3. HELYEZETT: • Magyar Turizmus Zrt. - külföldi imázsfilm Pályázó: HG 360 Reklámügynökség

2. HELYEZETT: • Lifestyle Hotel Mátra****Superior Pályázó: QUAESTIO Kommunikációs Zrt.

1. HELYEZETT: • Harmónia testnek és léleknek Pályázó: Spirit Hotel Gyógyszálloda

5. KOMMUNIKÁCIÓ AZ ELADÁS HELYÉN (POS) KATEGÓRIA

2. HELYEZETT: • Nyíregyháza az Utazás 2013 nemzetközi idegenforgalmi kiállításon Pályázó: Nyíregyházi Turisztikai Nonprofit Kft.

1. HELYEZETT: • Tourinform Miskolc - Miskolc Bolt - Miskolc kávézó- Információs iroda Miskolc szívében Pályázó: MIDMAR Nonprofit Kft.

 

6. REKLÁMKAMPÁNYOK KATEGÓRIA

3. HELYEZETT: • Ajándékozza a világot karácsonyra! Pályázó: KLM

2. HELYEZETT: • Termáljég Kúra Pályázó: Front Page Communications 

2. HELYEZETT: • Magyar Turizmus Zrt. - külföldi imázskampány Pályázó: HG360 Reklámügynökség

Fődíj és különdíj

Az Év leghatékonyabb turisztikai kommunikációja különdíjat Mráz Gergő, a Turizmus Trend key account managere adta át a Tök jó Zalakaroson! - szezonnyitó programsorozatért a pályázó Zalakarosi Turisztikai Egyesület képviselőinek.

A szakmai zsűri azért tartotta fontosnak a díj kiosztását, mivel általánosan megfigyelhető volt, hogy a beadott pályázatok ritkán tartalmaztak eredményről, elérésről beszámoló részeket.

Végezetül kiderült, kié lett az Év Turisztikai Kommunikációs Kampánya. A díj elnyerésében fontos szempont volt, hogy az adott cég ne csak egy féle médiafelülettel nevezzen, illetve számított a kreativitás, a kivitelezés és a hatékonyság is.

AZ ÉV TURISZTIKAI KOMMUNIKÁCIÓS KAMPÁNYA

AGRA kommunikációs csomag

Pályázó: Az Agra Kulturális Társaság

A díjazottaknak gratulálunk, ugyanakkor minden pályázónak köszönjük, hogy jelentkezett versenyünkre. Ne csüggedjenek, jövőre is lesz Iránytű kommunikációs verseny!


Egy korty Ázsia reggelire

Egy korty Ázsia reggelire 

Kulturális ízkavalkáddal hódít az új belvárosi brunchozó.
Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.