Ezek a legújabb hazai zöld szállodák

Az MSZÉSZ idei „Zöld Szálloda 2021-22” pályázatán 25 arany, 17 ezüst és 2 bronz fokozatot adományozott a háromtagú zsűri a pontszámok alapján. A díjakat és a sorrendet a 2021. első negyedévre halasztott MSZÉSZ-közgyűlésen jelentik be.

Idén sokan hangsúlyozták a bemutatkozásnál, hogy szállodájukban a környezetvédelem nem csak egy jogszabályok által kikényszerített tevékenység, hanem egyre pozitívabban viszonyulnak hozzá. Ennek jegyében értékelte a zsűri a beadott pályázatokat, azaz a műszaki felkészültség és a jogszabályoknak való megfelelés mellett a szemléletformáló – sokszor apróságnak tűnő – menedzsment intézkedések is sokat nyomtak a latban. A good practice-ek között van többek között papírmentes média, energiatakarékos takarítás, zöldhulladék komposztálás, műfészek a molnárfecskék részére, minden közvetlen foglalás után egy faültetés, vízszűrős csap telepítése a munkavállalók részére.

ITT megismerhető számos jó gyakorlat a beadott pályaművekből.


A sikeres pályázatuk alapján 2021. január 1-jétől 2022. december 31-ig a "Zöld Szálloda 2021-2022" cím viselésére az alábbi szállodák jogosultak:

 
Arany fokozat

Budapest Airport Hotel Stáció
Erzsébet Királyné Szálloda
Hotel Sástó
Hunguest Hotel Erkel
ibis Budapest Castle Hill
ibis Budapest City
ibis Budapest Citysouth
ibis Győr
ibis Styles Budapest Airport
ibis Styles Budapest City
Kempinski Hotel Corvinus Budapest
Mercure Budapest Castle Hill
Mercure Budapest City Center Hotel
Mercure Budapest Korona Hotel
Novotel Budapest Centrum
Novotel Budapest City
Novotel Budapest Danube
Novotel Szekesfehervar
Opera Garden Hotel & Apartments
Park Inn By Radisson Budapest
Park Inn by Radisson Sárvár Resort & Spa
Park Inn by Radisson Zalakaros Resort & Spa
Royal Club Hotel****superior Visegrád
Saliris Resort Spa és Konferencia Hotel
Wellness Hotel Katalin

 
Ezüst fokozat

 
Balneo Hotel Zsori Thermal & Wellness
Caramell Premium Resort
Club Dobogómajor
Courtyard by Marriott Budapest City Center Hotel
Hotel Sopron****
Hunguest Hotel Aqua-Sol
Hunguest Hotel Béke
Hunguest Hotel Forrás
ibis Budapest Centrum
ibis Budapest Heroes Square
ibis Styles Budapest Center
Jankovich Kúria Wellness Hotel
Mamaison Hotel Andrássy Budapest
Mamaison Residence Izabella Budapest
Mgallery Budapest Nemzeti
Petneházy Club Hotel
Sofitel Budapest Chain Bridge

 
Bronz fokozat


Hotel Opál***Superior
Novotel Szeged


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

„Egy B2B vásárt részesítenénk előnyben, ahol a szakmai tapasztalatcsere venné át a főszerepet”

„Egy B2B vásárt részesítenénk előnyben, ahol a szakmai tapasztalatcsere venné át a főszerepet” 

 Molnár Judittal, a Magyar Utazási Irodák Szövetsége (MUISZ) elnökével beszélgettünk.
Történetek a Várból: végre nem hajtott végrehajtásról, kitiltott turistabuszok behajtásáról

Történetek a Várból: végre nem hajtott végrehajtásról, kitiltott turistabuszok behajtásáról 

Sokak előtt ismert a Ruszwurm Cukrászda tulajdonosa, Szamos Miklós és a Budavári Önkormányzat jelenlegi vezetője, Váradiné Naszályi Márta polgármester között zajló vita. Erről és a turistabuszok ügyéről is beszélgettünk.
Kedvenc desszertjeink a legszebb kiadásban

Kedvenc desszertjeink a legszebb kiadásban 

Korábban írtunk már a ZAZIE „újragondolatlanul” merész, hamisítatlan magyar konyhájáról - de nem lehet szó nélkül elmenni Nagy Gergő szemet gyönyörködtető tányérdesszertjei mellett sem.