Fejlesztéseket tervez az új üzemeltető a zalaegerszegi AquaCityben

Hét év után ismét a Strand Kft. üzemelteti a zalaegerszegi AquaCityt; a működési feltételek fejlesztésére és eszközbeszerzésre mintegy 40-50 millió forintot fordít idén a tulajdonos önkormányzat - közölte Gyuk György, a Strand Kft. ügyvezetője.

A Strand Kft. 2002-ben, a próbaszezon alatt üzemeltette zalaegerszegi AquaCityt, de következő évtől haszonbérleti szerződés keretében a létesítmény átkerült a Thermálplus Kft.-hez. Tavaly, a szezon befejezése után a veszteségekre hivatkozva a cég jelezte, hogy nem kívánja tovább működtetni az élményparkot. A zalaegerszegi önkormányzat 2010. február 1-től egy évre ismét a Strand Kft-t bízta meg a létesítmény üzemeltetésével. A június 12-i nyitás előtt az eddigi éves helyreállítást meghaladó felújítási munkák kezdődtek el az élményparkban. Speciális burkolatot kap az 1.500 négyzetméteres, szabálytalan alakú nagymedence, ami 10-15 évre megoldja a medence festését. A többi medencét - lassúfolyót, csobbanó-, hullám- medencét, ugrómedencét, több jacuzzit - tisztasági festésre készítik elő, közben elvégzik a túlfolyók, felületek javítást, a korlátok beépítését. Felújítják a hullámkeltő-gépeket, és beszerzik a biztonságos üzemeltetéshez szükséges eszközöket, berendezéseket, klórgáz-veszélyjelzőt. A fogadóépületben és a csúszda-dombon kamerarendszert építenek ki. Az őrültfolyóhoz a régi, tönkrement csúszógumik helyett újakat vásárolnak, az élménypark területén tájba illő árnyékolókat helyeznek el - sorolta Gyuk György.

A nyári szezonban a 30 állandó alkalmazott mellett 70-90 fő számára biztosítanak munkát. A mentőszolgálatot, a park rendbetartását, az őrző-védő és az úszómesteri feladatokat külső cégek látják el. Gyuk György megjegyezte; az időjárás, a szolgáltatás minősége és a vendégek pénztárcája dönti el, hogy milyen lesz a szezon. Az elmúlt nyolc esztendőben átlagosan 69 ezer vendég volt, tavaly 63 ezren keresték fel az AquaCityt. A létesítmény a tavalyi árakkal 70-72 ezer fős forgalommal már gazdaságosan működtethető. A bevétel két és fél hónapra redukálódik, de a fenntartási költségek egy része - bérterhek, energia-, vízdíjak, biztonságtechnikai-berendezések karbantartása, marketing feladatok, őrző-védő szolgálat ellátása - a téli időszakban is jelentkezik. Az üzemeltetés egyéves költségét, közel 117 millió forintot idén az önkormányzat biztosítja. A teljes bevétel az önkormányzaté, de ha sikeres lesz a szezon, a 25 millió forint feletti eredmény 20 százaléka az üzemeltetőé marad.

Az AquaCity a turizmusra épül - fűzte hozzá az ügyvezető. A vendégek nagy része a Dunántúlról érkezik, de szép számmal keresik fel szlovén, horvát, osztrák, német és szlovák turisták is. A vendégek mindössze 10-17 százaléka zalaegerszegi. A városi középosztály - kicsit nosztalgiából - inkább a város közepén található, könnyen megközelíthető városi strandot választja. A városi strandot és a fedett uszodát évente 100-120 ezren keresik fel, júniusban és júliusban a városi strand vendégszáma eléri a 20-35 ezer főt. A komplex létesítmény működtetése évente 90-95 millió forintba kerül. A strandfejlesztésre évek ót nem jutott fejlesztési pénz, a szinten tartásra évente 1-1,5 millió forintot fordítanak. (MTI)


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.