Az Indexvideó vezérigazgatója, Bazsó Gábor, és Winkler Róbert újságíró, a Total Car című online autós magazin, korábbi tévéműsor alapítói kapták a főszerepet a UPC február elsején induló országos reklámkampányában. A reklámokban a két alterceleb tesztelni fogja a UPC termékeit. Ezzel a telekommunikációs cég ismét visszatért az ismert emberekhez, amely reklámútvonalat a Szőke András, Badár Sándor szerepeltetésével kezdte 2007-ben, de ezúttal egészen másképpen.
„Az elmúlt években felépítettük a UPC márka fő értékeit, most szeretnénk továbblépni és erősebben támogatni a termékeket, mert meggyőződésünk, hogy jót adunk a felhasználóknak. Innen jött az ügynökség részéről az ötlet, hogy a termékek tesztelése legyen a reklámok alapsztorija olyan szereplőkkel, akik hitelesek ebben a szerepben. Felkerestük a Total Car alapítóit, akik korábban már sokféle médiafelületen fejtették ki véleményüket mindenféle technológiával kapcsolatban, ők pedig elvállalták a felkérést” – mondta el a részleteket Grósz Judit, a UPC marketing- és tartalomfejlesztési vezetője.
A reklámfilmeket nem a hagyományos módszerrel készítették, nem volt pontosan, előre megírt történet és párbeszéd, a forgatás helyszínén ott voltak a különböző UPC szolgáltatások és termékek, valamint a két főszereplő, akiknek tesztelniük kellett ezeket a dolgokat. „Sokkal élőbb és emberközelibb párbeszédek alakultak ki, mintha előre megírtuk volna a szöveget” – tette hozzá Grósz Judit.
A kampány az óriásplakátok és sajtóhirdetések megjelenése előtt, egy vírusvideóval indult, amely leginkább a forgatásról készült werkfilmhez hasonlít. Február első napjaiban kezdődik a reklámfilmek sugárzása is. „Ez a koncepció nem rövidtávú, rengeteg lehetőség van benne” – tette hozzá Grósz Judit. A kampány költségvetéséről a UPC nem kívánt nyilatkozni, annyi biztos, hogy a legutóbb futó zoknis reklámoknál többe kerül ez a jelenlegi kommunikáció.
A UPC még 2009 utolsó negyedévében írt ki kreatívtendert, amelyen a korábbi ügynökségi partnere, a Laboratory Ideas nem indult. A válogatás két körben zajlott, az elsőben a meghívott ügynökségek kreatívigazgatónak kellett bemutatkozó videót készíteni, a szitán fennmaradó négy ügynökség aztán már valós briefre készített koncepciókat. A válogatást végül a JWT nyerte.