Felfelé ível a thaiföldi turizmus

2012 első negyedévében tovább növekedett Thaiföld turizmusa, ami bizakodásra ad okot a Tourism Authority of Thailand kitűzött céljainak eléréséhez.

Thaiföld vonzereje – részben a hatékony országimázs-építésnek köszönhetően – egyre nő a turisták szemében, ami a számokban is megmutatkozik. Bill Sanderson üzleti, marketing- és kommunikációs tréner a bangkoki Thailand Travel Mart Plus 2012 utazáskiállításon tartott „A Changing World: The Challenge for the Tourism Business” című beszédében elmondta, hogy az egyes turisztikai ágazatok összefogásával még tovább növelhető az országba érkező utazók száma. Véleménye szerint nem jobbnak kell lenni, hanem egyedinek, amiben Thaiföld az élen jár, hiszen kivételes adottságokkal rendelkezik, ami a beutaztatás szempontjából erős alapot jelent.

Mérhető növekedés

A 2012. januártól márciusig tartó időszakban Thaiföldre 5.68 millió külföldi turista érkezett, ami 7.13%-os növekedést jelent az előző év ugyanezen periódusához képest. Idén áprilisban a Phuket Airportra érkező utasok száma 15%-kal, míg a Suvarnabhumi Airportra érkezők száma 7.2%-kal nőtt 2011. áprilisához képest, május első felében pedig a Suvarnabhumin már 10.71%-kal több utazó szállt le, mint az előző évben. Ha a piac ilyen ütemben növekszik tovább, akkor előrejelzések szerint a nemzetközi turizmusból eredő bevétel 9%-kal fog emelkedni a múlt évhez képest, ami 766 milliárd bahtot jelent.

Top 3 küldőpiac

A helyi Idegenforgalmi és Sportminisztérium adatai szerint a legnagyobb küldőpiacnak Európa, az ASEAN tagországai és Északkelet-Ázsia számít. 2012 első negyedévében Európából mintegy 1,928,556 turista érkezett Thaiföldre, ami 7.46%-os növekedést jelent, Délkelet-Ázsiából 1,375,615-en (7.07%-os növekedés), míg Északkelet-Ázsiából 1,391,813-an (6.36%-os növekedés) látogattak az országba.

A legnagyobb mértékű növekedést azonban Afrika, Óceánia és Amerika mutatja. Míg Afrikából 33.64%-kal többen érkeznek az országba, addig Óceániából 16.21%-kal, Amerikából pedig 11.05%-kal többen választják Thaiföldet úti céljuknak.

A 2012. januártól áprilisig tartó időszakban a legnagyobb európai küldőpiacnak 514,475 turistával Oroszország számít, amit 312,530 utazóval az Egyesült Királyság, majd 285,701 látogatóval Németország követ.

A növekedés okai

A Tourism Authority of Thailand közleménye szerint a növekedés oka részben abban keresendő, hogy Thaiföld már jó ideje erős és megingathatatlan brandnek számít. Ezen kívül az ország egyedülálló és minőségi turisztikai termékei és szolgáltatásai és a politikai és társadalmi stabilitás is hozzájárul ahhoz, hogy mind többen látogatnak az országba, a krízishelyzetekre való gyors reagálás miatt pedig az utazókat nem ijesztik el az olyan esetek sem, mint például a tavalyi áradások.

A TAT céljai

A Tourism Authority of Thailand idei célja, hogy 19.55 millió külföldi turistát vonzzon az országba, ami a 2011-es tervekhez képest 26%-os növekedést jelentene, az ebből származó bevétel pedig 28%-kal nőne, mintegy 766 milliárd bahtot tenne ki. A belföldi turizmustól 2.91%-os növekedést várnak 107 millió utazással, ami 442.2 milliárd baht bevételt eredményezne.

Elsőre Pattayát fedezik fel honfitársaink

Kérdésünkre válaszolva Juthaporn Rerngronasa, a Tourism Authority of Thailand nemzetközi marketingosztályának alelnöke elmondta, hogy 2011-ben 16,163 magyar utazott Thaiföldre, ami 2010-hez képest -3.57%-os visszaesést mutat, ez főként a gazdasági válságnak tudható be. 2011-ben átlagosan 13,4 vendégéjszakát töltöttek a magyar utazók az országban és 3,977 bahtot költöttek el, ami naponta 130.45 amerikai dollárnak felel meg. Azok a magyarok, akik először látogatnak Thaiföldre, elsősorban Pattayát választják úti céljuknak, míg a visszatérő turisták Lanta, Krabi és Samui szigetét részesítik előnyben. A hosszú távú utazások tekintetében Thaiföld az egyik legnépszerűbb desztináció a magyarok körében mintegy 20% piaci részesedéssel, és téli üdülésük helyszínéül is gyakran választják ezt az országot. 


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.