Thaiföld vonzereje – részben a hatékony országimázs-építésnek köszönhetően – egyre nő a turisták szemében, ami a számokban is megmutatkozik. Bill Sanderson üzleti, marketing- és kommunikációs tréner a bangkoki Thailand Travel Mart Plus 2012 utazáskiállításon tartott „A Changing World: The Challenge for the Tourism Business” című beszédében elmondta, hogy az egyes turisztikai ágazatok összefogásával még tovább növelhető az országba érkező utazók száma. Véleménye szerint nem jobbnak kell lenni, hanem egyedinek, amiben Thaiföld az élen jár, hiszen kivételes adottságokkal rendelkezik, ami a beutaztatás szempontjából erős alapot jelent.
Mérhető növekedés
A 2012. januártól márciusig tartó időszakban Thaiföldre 5.68 millió külföldi turista érkezett, ami 7.13%-os növekedést jelent az előző év ugyanezen periódusához képest. Idén áprilisban a Phuket Airportra érkező utasok száma 15%-kal, míg a Suvarnabhumi Airportra érkezők száma 7.2%-kal nőtt 2011. áprilisához képest, május első felében pedig a Suvarnabhumin már 10.71%-kal több utazó szállt le, mint az előző évben. Ha a piac ilyen ütemben növekszik tovább, akkor előrejelzések szerint a nemzetközi turizmusból eredő bevétel 9%-kal fog emelkedni a múlt évhez képest, ami 766 milliárd bahtot jelent.
Top 3 küldőpiac
A helyi Idegenforgalmi és Sportminisztérium adatai szerint a legnagyobb küldőpiacnak Európa, az ASEAN tagországai és Északkelet-Ázsia számít. 2012 első negyedévében Európából mintegy 1,928,556 turista érkezett Thaiföldre, ami 7.46%-os növekedést jelent, Délkelet-Ázsiából 1,375,615-en (7.07%-os növekedés), míg Északkelet-Ázsiából 1,391,813-an (6.36%-os növekedés) látogattak az országba.
A legnagyobb mértékű növekedést azonban Afrika, Óceánia és Amerika mutatja. Míg Afrikából 33.64%-kal többen érkeznek az országba, addig Óceániából 16.21%-kal, Amerikából pedig 11.05%-kal többen választják Thaiföldet úti céljuknak.
A 2012. januártól áprilisig tartó időszakban a legnagyobb európai küldőpiacnak 514,475 turistával Oroszország számít, amit 312,530 utazóval az Egyesült Királyság, majd 285,701 látogatóval Németország követ.
A növekedés okai
A Tourism Authority of Thailand közleménye szerint a növekedés oka részben abban keresendő, hogy Thaiföld már jó ideje erős és megingathatatlan brandnek számít. Ezen kívül az ország egyedülálló és minőségi turisztikai termékei és szolgáltatásai és a politikai és társadalmi stabilitás is hozzájárul ahhoz, hogy mind többen látogatnak az országba, a krízishelyzetekre való gyors reagálás miatt pedig az utazókat nem ijesztik el az olyan esetek sem, mint például a tavalyi áradások.
A TAT céljai
A Tourism Authority of Thailand idei célja, hogy 19.55 millió külföldi turistát vonzzon az országba, ami a 2011-es tervekhez képest 26%-os növekedést jelentene, az ebből származó bevétel pedig 28%-kal nőne, mintegy 766 milliárd bahtot tenne ki. A belföldi turizmustól 2.91%-os növekedést várnak 107 millió utazással, ami 442.2 milliárd baht bevételt eredményezne.
Elsőre Pattayát fedezik fel honfitársaink Kérdésünkre válaszolva Juthaporn Rerngronasa, a Tourism Authority of Thailand nemzetközi marketingosztályának alelnöke elmondta, hogy 2011-ben 16,163 magyar utazott Thaiföldre, ami 2010-hez képest -3.57%-os visszaesést mutat, ez főként a gazdasági válságnak tudható be. 2011-ben átlagosan 13,4 vendégéjszakát töltöttek a magyar utazók az országban és 3,977 bahtot költöttek el, ami naponta 130.45 amerikai dollárnak felel meg. Azok a magyarok, akik először látogatnak Thaiföldre, elsősorban Pattayát választják úti céljuknak, míg a visszatérő turisták Lanta, Krabi és Samui szigetét részesítik előnyben. A hosszú távú utazások tekintetében Thaiföld az egyik legnépszerűbb desztináció a magyarok körében mintegy 20% piaci részesedéssel, és téli üdülésük helyszínéül is gyakran választják ezt az országot. |