A helyhatóság mintegy 530 millió forintot fordíthat a fejlesztésre, ennek 90 százaléka, 478 millió forint európai uniós és nemzeti forrás - mondta az önkormányzati vezető. Kiemelte: a jövő év második felére elkészülő útberuházás programjához az önkormányzatnak így csak 53 millió forint saját forrást kell biztosítania. Kósa Tímea, a város külsős, nem közgyűlési tag alpolgármesterének tájékoztatása szerint Nyíregyháza jelenlegi, több mint 42 kilométer hosszú kerékpárútrendszerét összekapcsolják, s a hálózatot további 7 kilométer útrésszel növelik. Emellett 1,2 kilométer hosszban kerékpározásra alkalmassá tesznek egy kisforgalmú utcát, valamint úgynevezett nyitott biciklisávot építenek. A tavasszal induló projekt tizennégy utcát és teret érint, s azok közül a legjelentősebb a Korányi Frigyes utca.
Ott közös kerékpárút és gyalogjárda épül, s azon megközelíthető lesz a városhoz tartozó üdülőközpont, Sóstógyógyfürdő, valamint a már több idegenforgalmi attrakcióval, lovas pályákkal, horgásztavakkal rendelkező Sóstóhegy is. Kovács Ferenc a sajtótájékoztatón kitért arra, hogy a projekt korábbi "fejlesztési anomáliákat" is kezel, amelyek - szerinte - "joggal bosszantották a lakosságot". Példaként említette, hogy végre megépül a Törzs utca és a Pazonyi út közötti, hiányzó kerékpárútszakasz, továbbá megvalósul a Család utca és a Szalag utca kerékpáros összeköttetése is. Hozzátette: a Liszt Ferenc utcában, valamint a Lehár és a Keleti utcában épülő kerékpárutakkal az orosi bicikliutat is bekapcsolják a városi hálózatba.
A város nagykörútjának északi részét szintén összekötik a Ferenc körúttal és a László úttal. A belváros megközelíthetősége pedig a Vasvári Pál utcai kerékpárút megépítésével javul majd Nyírszőlős és Kótaj felől. Emellett a körút déli területeinek a fejlesztése is elindul a Vasgyár utcai szakasz kialakításával, míg a Tokaji úton lévő vásárteret a Rákóczi utcai kerékpárút tovább építésével teszik megközelíthetővé a biciklivel közlekedők számára.
Forrás: MTI