A politikus kiemelte, hogy a korábbi tervekkel ellentétben mégsem került a parlament elé a turizmus törvény, bár ez talán jobb is így, mivel a – parlamenti szakbizottsággal annak kérése ellenére sem egyeztetett tervezetet – a munkacsoport túl általánosnak tekinti, amely nem alkalmas a turizmus szabályozására. Véleményük szerint a törvényjavaslat a meglevő struktúrák konzerválására irányul, viszont nem szabályoz olyan kérdéseket, mint a fejlesztési források és a finanszírozás rendszere, vagy a turizmus helyi szintű ösztönzésének eszközei. A regionalitás kérdése szerintük rendezetlen, a TDM rendszer alulról való építkezését nem is említik a tervezetben. A RIB-ek képviselete a regionális fejlesztési tanácsokban elégtelen, mivel egy közelebbről meg nem határozott „egyetértési joggal” rendelkeznek, de sem vétójoguk, de még előterjesztési joguk sincs. A TDM rendszer lényege, az önkormányzatok és vállalkozások együttműködése teljesen elsikkad a tervezetben. A törvény tervezetében a Tourinform hálózat egyáltalán nem szerepel. Az idegenforgalmi adó, és a hozzá kapcsolódó támogatás felhasználási körét konkrétabban kell meghatározni. Bánki Erik javasolja, hogy kizárólag olyan tervezet kerüljön – lehetőség szerint már az őszi ülésszakban – a parlament elé, amely a fenti kérdéseket megnyugtató módon rendezi, és valóban széleskörű szakmai konszenzuson alapul.
Bánki Erik emlékeztetett arra is, hogy a turizmus állami irányításában bekövetkezett újabb változások nem kedveznek a szakmai munkának. Elmondta, hogy 2002 óta a turizmust felügyelő tárca élén a hetedik miniszter áll, és az azóta eltelt hat esztendőben a Turisztikai Szakállamtitkárság négy alkalommal költözött újabb hivatalba. Előzetes információik szerint a jelenleg folyamatban lévő költözés során az eddig egy épületben (a Hold utcában) működő Szakállamtitkárság és az országos turisztikai marketingszervezet, a Magyar Turizmus Zrt. a főváros két különböző pontján kap irodákat.
A Fidesz szakmai álláspontja szerint a turizmus területén indokolt és szükséges lenne az áfakulcs mértékének mielőbbi csökkentése a versenyképesség javítása érdekében.