A nagy múltú - több mint hetven éves - szálloda 129 szobával rendelkezik és 75 alkalmazottat foglalkoztat, amely meghatározó munkahely a térségben. Eperjesi Richárdné szállodavezető a Turizmus Online-nak elmondta, hogy az első Széchenyi Terv keretében 2004-ben teljes egészében felújították az épületet, melynek csak a külső homlokzati falai maradtak meg. Ezzel minőségileg négy csillagos wellness és konferencia szállodává alakították át a hotelt. Később tovább folytatták a fejlesztést és európai uniós társfinanszírozással háromszáz férőhelyes konferenciatermet nyitottak, melyet XXI. századi modern technikával működtetnek.
Ez a megújulás tette lehetővé, hogy 2007-ben pályáztak a Magyar Turizmus Minőségi Díjra, melyet csaknem egy évvel később el is nyertek. A kedvező tapasztalatok idén ismét pályáztak a Minőségi Díjra és újabb három évre el is nyerték azt. Így 2014-ig használhatják ezt az elismerést.
A Hunguest Grand Hotel Galya nemrég másodszor nyerte el a Magyar Szálloda Szövetség Zöld-szálloda Díját is, tette hozzá Eperjesi Richárdné. Fokozottan őrzik a környezetük zöld övezetét és a hulladékgyűjtéstől a napkollektorok használatáig sokféle tevékenységet folytatnak.
A Magyar Turizmus Minőségi Díjat kapott szolgáltatók idei névsoráról itt olvashat.