Gasztronómia, római fürdőkultúra és Limes-napok

Befejezéséhez közeledik az Európai Unió által támogatott Danube Limes Brand- és a Sagittarius projekt. Mindkettő magyarországi partnere a gyöngyösi Károly Róbert Főiskola.

A két program résztvevői - melyekhez nyolc-nyolc ország szakemberei kapcsolódtak -, partnertalálkozókon értékelik az eddigi eredményeket. Ezek jelentőségéről dr. Dávid Lóránt (PhD), a Károly Róbert Főiskola Turizmus, Területfejlesztési és Idegennyelvi Intézetének igazgatója tájékoztatta a Turizmus Online-t.

Elmondta, hogy a Dunához közeli területeket átfogó Limes-programban közreműködők nemrég Bécsben találkoztak és arról állapodtak meg, hogy 2014 június végén a nyolc országban úgynevezett Limes-napokat tartanak. Ezeken mutatják be a Duna menti római örökség kulturális értékeit.

A tervek szerint a magyar napot várhatóan egy dunai városban rendezik majd, ahol a résztvevők nyilvános show-műsor keretében ismerhetik meg a gasztronómiai hagyományokat és a római fürdőkultúra emlékeit. Ugyanakkor a projekt eddigi eredményeit is bemutatják. A Danube Limes Brand zárókonferenciáját a jövő év októberében tartják majd a nyolc partnerország képviselőinek részvételével.

A Sagittarius-programban résztvevők is készülődnek és fontos találkozót terveznek. Erre Dél-Olaszország több településén kerül sor négy napos tudományos konferencia részeként. A találkozón a dél-európai kulturális örökség helyzetét vitatják meg, de szó lesz a természeti-, az épített és a szellemi örökség kapcsolatáról is. Az eseményre nemcsak a kultúrát képviselő, hanem más területeken dolgozó szakembereket is meghívnak.

A projekt zárórendezvényét a jövő május végén tartják Bukarestben és Szófiában. Azt tervezik, hogy ott mutatják be azt a kulturális menedzsment kézikönyvet, amelyet a gyöngyösi Károly Róbert Főiskola tanárainak irányításával a projekt keretében belül készítettek és a szakma képviselőinek ajánlanak.

A még tartó említett projektekben közreműködő országok szakértői arra törekszenek, hogy az együttműködés további erősítésére 2014-ben két újabb pályázatot nyújtsanak be az Európai Unióhoz támogatásért. Ezt azért szorgalmazzák, mert az eddig szerzett kedvező tapasztalatokat szeretnék minél szélesebb körben a turizmus fejlesztésére hasznosítani.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.