A 2013. május 16. és 18. között ’Auf nach Ungarn/Fel Magyarországra’ szlogen jegyében megrendezendő 3 napos kulturális és turisztikai nagy-rendezvényre Magyarországról több mint 300 kézműves, borász, turisztikai szolgáltató, gasztronómiai vendéglátó, mezőgazdasági termelő, hungarikumok előállítói, előadóművészek, valamint zenei- és tánccsoportok érkeznek, hogy minden aspektusból bemutassák hazánk kulturális-, turisztikai- és gasztronómiai kincseit.
Az ORF és a Kronen Zeitung stratégiai médiapartnerségével megvalósuló rendezvény közvetlenül 50 millió forintos közvetlen hírértéket generál hazánkról, s ehhez társul még a komoly imázsformáló hatás, amely során hazánk a tradícióira büszke, ugyanakkor különleges egyediséget ígérő nemzet modern arculatával mutatkozik be. A szervezők a rendezvény három napja alatt 350 ezer látogatóval számolnak, akik a tartomány egész területéről érkeznek Linzbe. A hírverésről a stratégiai médiapartnereken kívül a Linzben elhelyezett több ezer plakát, valamint a 140 ezer példányban készülő színes újságmelléklet is gondoskodik. „Linz belvárosa egy egész hétre ’magyar felségterületté’ változik, ahol több kilométer hosszan húzódik majd a magyar kínálatot bemutató bódék és piros-fehér-zöld attrakciók sora” - nyilatkozta a beharangozó sajtótájékoztató alkalmával Werner Prödl, a Linz City Ring ügyvezetője.
A Magyar Turizmus Zrt. idei kiemelt projektjeként, a Linz város és Ausztria legjelentősebb bevásárlózónáját összefogó Linz City Ring (LCR) partnersége alapján, Felső-Ausztria tartományi parlamentjének támogatásával, valamint az ausztriai magyar képviseletek (nagykövetség, Balassi Intézet – Collegium Hungaricum, MT Zrt.), továbbá a linzi tiszteletbeli konzulátus és kulturális egyesület együttműködésében, illetve a Népművészeti Egyesületek Szövetségének operatív és szakmai közreműködésével megvalósuló nagyszabású szabadtéri Magyarország prezentációhoz folyamatos kulturális- és turisztikai kísérőrendezvénynek is társulnak. Felvonul hét turisztikai régió a teljes kínálatával, valamint zenei kultúránk a modern feldolgozású hagyományos népzenétől a jazz-funk-blues irányzatig, minden aspektusból terítékre kerül a közel másfél-tucat színpadi előadás során. A koncerteket többek között Lajkó Félix, Harcsa Veronika, a Dűvő Együttes és a Daniel Speer Brass Band neve fémjelzi.
Felső-Ausztria meghatározó utazásszervezői, a Kastler Reisen és a Sabtours, valamint az ÖBB Rail Tours ugyancsak kitelepülnek magyarországi turisztikai ajánlataikkal, hogy a hazánk iránt fokozott érdeklődés rögtön utazásra váltható legyen. „A nagyszabású Magyarország-prezentációval nem titkolt célunk, hogy a turisztikai főszezon előtt komoly alternatívaként mutassuk be hazánkat mint turisztikai célországot, s a magyarországi nyaraláshoz kellő motivációt teremtve, helyben megfoghatóvá, átélhetővé és szerethetővé tegyük a magyar termékeket, valamint kulturális-, gasztronómiai- és turisztikai kínálatunkat” – vallja Kovács Balázs, az MT Zrt. ausztriai külképviselője.
A három nap során látványos tánc, Rubik-kocka, népművészeti és zenei produkciók teszik majd változatossá az ORF hullámhosszán is az élő bejelentkezéseket, míg a Hungaricum-falu és a Tulipános Népi Játékpark kitelepülésével kicsik és nagyok egyaránt közel kerülnek Magyarországhoz, a magyar kultúrához és a magyaros formavilághoz. A SZIGET-Fesztivál nyári programjait nyereményjátékon keresztül több ezer látogató ismerheti meg, s a médiapartnerek közvetítésével számos Magyarországra szóló turisztikai nyeremény is kisorsolásra kerül.
A két Európai Kulturális Főváros, Linz és Pécs ismét randevút ad egymásnak, önálló pavilonban mutatkozik be a Zsolnay Kulturális Negyed, s Pécs-fotókiállítás nyílik a linzi városházán. Balázs Ekker sztárvendég és a linzi magyar kulturális egyesület közreműködésével Csárdás-flashmob táncoltatja meg a város lakosságát, hogy mindenki számára maradandó és inspiráló élményként maradjon meg az egyedülálló linzi magyar bemutatkozás. A magyar nagykövetség a felső-ausztriai politikai- és gazdasági élet meghatározó szereplői számára fogadást és üzleti fórumot szervez az Auf nach Ungarn programsorozat keretében. A rendezvény hivatalos megnyitójára május 16-án 11 órakor kerül sor a Linz belvárosában felállított nagyszínpadon.
Az MT Zrt. osztrák piacért felelős külképviselője a legutóbbi linzi utazási kiállítás (Ferien Messe) alatt is tucatnyi tárgyalást folytatott le, a tartományi parlament, Linz város, a turisztikai egyesület, valamint Felső-Ausztria meghatározó utazásszervezőinek vezetőjével. A megbeszélések visszaigazolják, hogy a linziek nagy várakozással tekintenek a tavaszi magyar bemutatkozás elé. Tekintettel arra, hogy Felső-Ausztria az egyik legstabilabb – gazdaságilag és fizetőképes kereslet szempontjából rendkívül gazdag – tartománya Ausztriának, a magyar turisztikai kínálat bemutatása rendkívül fontos, ezért az MT Zrt. stratégiai céljai közé tartozik a tartományban való jelenlét folyamatos biztosítása. Az osztrákok utazási kedve élénk, felmérések szerint a felnőtt lakosság több mint 70%-a továbbra is potenciális turistának tekinthető. Az elmúlt évek átlagában az osztrák látogatók 120 milliárd forintot költöttek éves szinten Magyarországon, amelynek nagy része turisztikai célú költés volt. A jól fizető osztrák vendégek a forgalmi adón keresztül átlagosan naponta 80 millió forintot 'fizetnek be' a hazai költségvetésbe.
A rendezvényről és a kapcsolódó programokról folyamatosan frissülő információk a bécsi külképviselet honlapjának nyitólapján, valamint Facebook oldalán találhatóak.
Forrás: Turizmus Online