A MUISZ hamarosan elküldi tagjainak azt a mintaszerződést, amelyet a szövetség jogtanácsosa készít el, és amelyet minden iroda testre szabhat saját maga és utasai számára. Az új jogszabály a december 28-án és az azt követően kötött utazási szerződésekre, valamint kiadott programfüzetekre vonatkozik.
Az új rendeletben pontosították többek között az utazási csomag fogalmát, az elektronikus utazási szerződés formai követelményeit, az árfeltüntetésre vonatkozó előírásokat, és új elemként bekerült, hogy az üzemanyagköltség változása is érvényesíthető az utasokkal szemben. A jogszabály legnagyobb visszhangot keltő, és sokak számára előnytelen változtatása, hogy ha az utas 60 napon túl mondja vissza az utat, nem követelhető tőle bánatpénz, és ha az utazást megelőző 60. és a 35. nap között áll el az utazástól, legfeljebb a részvételi díj 10 százaléka követelhető az utastól.
Annak érdekében, hogy az utaztatót a lehető legkisebb kár érje az utas elállása esetén, az államtitkárság tanácsosa azt javasolja, hogy állapodjanak meg egyénileg az utasokkal és építsék be a szerződésben a foglaló fizetésének kötelezettségét, amelynek alkalmazását a jogszabály sem tiltja.
A találkozón arról is esett szó, hogy jövő év végétől a piaci szabályok és engedélyeztetési eljárások rendszere az uniós direktíva átültetésével jelentősen átalakulnak, mindez pedig az utazásszervező és -közvetítő tevékenységről szóló 213-as kormányrendeletben jelenik majd meg, amelynek tárcaközi és társadalmi egyeztetése 2009 júniusáig befejeződik. Az egyik legfontosabb változás, hogy többé nem lesz kikötés, hogy a más EU-s tagállamban bejegyzett utazásszervező útjait hazánkban csak utazásszervezői tevékenységet folytató vállalkozó értékesítheti. A jövőben utazásközvetítők is lehetnek értékesítőik.