Gyógy-idegenforgalmi és Rekreációs Központ épül Egerben

Hamarosan új turisztikai létesítménnyel gazdagodik Eger, a Hotel Platán Gyógy-idegenforgalmi és Rekreációs Központ a belvárosában, közvetlenül a termálfürdőnél épül meg.

Az Imola Építő Kft. saját beruházásában valósítja meg azt az elképzelését, hogy magas színvonalú egészségügyi szolgáltatásokat nyújt a vendégeknek, kihasználva a helyi gyógyvizek és a rendelkezésre álló orvosi szaktudás kínálta lehetőségeket. A program átfogó célja, hogy a térségben fellelhető turisztikai attrakciókat is minél többen látogassák. Ezzel növelhetik a vendégéjszakák számát és új munkahelyeket teremthetnek. Mikó Krisztina, a projekt menedzsment tagja a Turizmus Online-nak elmondta, tavaly december 15-én kezdték a beruházást, amely 1,7 milliárd forintba kerül és 2012 nyarára készül el. Az Imola Építő Kft. sikerrel pályázott és 450 millió forint európai uniós támogatást nyert el a létesítményhez. A tervezett négy csillagos szálloda családias környezetet teremt és ötven szobával, wellness- és gyógyászati részleggel működik majd.

Mint megtudtuk, az új létesítmény egyedisége a bor és az egészség témakörének összekapcsolásában rejlik. A bor hatása előreláthatólag nemcsak a vendégek hangulatában tükröződik majd vissza, hanem a gyógyászati kezelések során is alkalmazásra kerülhet. Egyébként reumatológiai, ortopédiai, neurológiai, traumatológiai és fogászati kezeléseket nyújtanak. De a legfőbb céljuk, hogy a munkájukkal a betegségek megelőzését segítsék elő. Ez a hotel a széleskörű gyógyászati és wellness szolgáltatásaival várhatóan meghatározó lesz az észak-magyarországi régióban.

Az is érdekességnek számít, hogy a beruházó cég tárgyalásokat kezdett a norvég egészségbiztosítási pénztárral, valamint a szolgáltatásaikat várhatóan igénylők képviseletét ellátó önkormányzati és parlamenti illetékesekkel Az egyeztetéseknek köszönhetően a beruházás megvalósulását követően biztosítják az együttműködést. Emellett az Imola Építő Kft. hosszabb távú tervei között az is szerepel, hogy az észak-magyarországi régióban működő, hasonló gyógyvizes szolgáltatásokat nyújtó szállodákkal, így például a mezőkövesdivel, vagy az egerszalókival olyan kapcsolatot alakítsanak ki, amely elősegíti, hogy az érdeklődő vendégek megfelelő elosztással az említett helyekre is eljuthassanak.

A beruházás jó ütemben halad és már elkészült az épületegyüttes legmagasabb pontja is. Értesülésünk szerint az első vendégek a jövő év nyarán Norvégiából érkeznek.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Pesti István: Kiderül, kiben van meg az a plusz, amire érdemes odafigyelni

Pesti István: Kiderül, kiben van meg az a plusz, amire érdemes odafigyelni 

A két Michelin-csillagos étterem konyháját vezető séffel többek közt a versenyről és megosztó ételekről beszélgetünk, és mesél arról is, miért nem követi a trendeket.
Dubicz Borászat: Abban hiszünk, hogy az ikonikus múlt és a modern jövő jól összeegyeztethető

Dubicz Borászat: Abban hiszünk, hogy az ikonikus múlt és a modern jövő jól összeegyeztethető 

Az idei újdonságokról és megújulásról a borászat tulajdonosával, Dunai Ágnessel beszélgettünk.
Csernus Imre: „Szeretnék már jönni-menni, mint egy falevél”

Csernus Imre: „Szeretnék már jönni-menni, mint egy falevél” 

Csernus Imrével szőlőről, borokról és a vidéki életről beszélgettünk, és nemrég megjelent könyve kapcsán egy kicsit rólunk, magyarokról is.