Rot-Weiß-Rot in Ungarn

A bécsi magyar Nagykövetség zsúfolásig megtelt márványtermében, az Ausztriában élő magyarok több mint 200 képviselőjének jelenlétében, információs nap és sajtótájékoztató keretében 2012. május 10-én indította útjára rendhagyó turizmusmozgalmát a Magyar Turizmus Zrt.

A látványos zenei elemekkel és szolgáltatói prezentációkkal színesített fórumon az MT Zrt. az ausztriai magyar diaszpóra megjelent képviselőit arra buzdította, hogy csatlakozzanak a Rot-Weiß-Rot in Ungarn szlogen alatt futó turizmusmozgalomhoz, legyenek annak nagykövetei és lelkes hívei, ezzel is segítve az anyaország gazdaságát. A mozgalom lényege, hogy az ausztriai magyarok osztrák ismerőseiknek ajánlják Magyarországot, mint turisztikai célországot, hogy ezáltal tovább növekedjen az osztrák vendégéjszakák száma Magyarországon, s közvetetten pótlólagos bevételhez jutassák a hazai turizmusgazdaságot.
A rendhagyó kezdeményezés az MT Zrt. bécsi irodájának becslése szerint már rövidtávon, évi 10 ezer pótlólagos osztrák vendégéjszakát generálhat a hazai szálláshelyeken, középtávon pedig ennek háromszorosa a cél. Az akció direkt költségvetési hatása éves szinten 200 millió forintra becsülhető.

A rendezvény megnyitóján Szalay-Bobrovninczky Vince bécsi magyar nagykövet rámutatott, hogy a kezdeményezés épít a Magyar Növekedési Terv diaszpóra programjára és a külügyminisztérium vonatkozó irányelveire.

Csallóközi Zoltán, a rendezvény felett fővédnökséget vállaló Dr. Semjén Zsolt nemzetpolitikáért felelős miniszterelnök-helyettes kabinetfőnöke köszöntőjében, a turizmus nemzetgazdasági és társadalmi jelentőségét hangsúlyozva elmondta, hogy az ágazat Magyarországon több mint 300 ezer munkahelyet biztosít.

„A magyar diaszpóra számára, mint érzelmileg motivált közvetítők részére, a Rot-Weiß-Rot in Ungarn mozgalommal olyan eszközt teremtettünk, amely rendkívül egyszerű és gyors hatásmechanizmussal képes emberek ezreit, tízezreit egy jó közösségi cél érdekében felsorakoztatni, s ezáltal az anyaország gazdasági lehetőségeit gyarapítani. A mozgalom alapgondolata, hogy mind a keresleti, mind pedig a kínálati oldalt tekintve mindenki jól jár, s egy olyan sajátságos win-win helyzetet és légkört teremt a mozgalomhoz csatlakozott partnerek körében, ami hosszabb távon is fenntarthatóvá teszi a javaslatban megfogalmazott rendszer működését” – foglalta össze prezentációjában a mozgalom lényegét Kovács Balázs, az MT Zrt. ausztriai külképviselője. Az előadó a prezentáció végén idézte Deák Ferencet, aki szerint „Magyarországot köznapi, hasznos, jólétet gyarapító tettek sorával kell szeretni.”

Hittner Márton, Ausztriában dolgozó magyar építész jó gyakorlat jelleggel számolt be arról, miként motiválja osztrák kollégáit, hogy azok rendszeresen Magyarországon töltsék szabadidejüket. Ezt követően 10 magyar turisztikai szolgáltató (szállodák, utazási irodák, nemzeti park, filmstúdió, borétterem, stb.) mutatta be azokat az ajánlatokat, amelyekkel csatlakoztak az MT Zrt. ausztriai turizmusmozgalmához. Az ausztriai magyar diaszpóra körében indított mozgalom alapját az MT Zrt. ausztriai képviseletének koordinációjában összegyűjtendő magyarországi turisztikai ajánlatok jelentik, amelyek kedvezményeket biztosítanak és szabadidős tippeket adnak a vendégek részére. A mozgalom legfőbb kommunikációs platformja, az egyik legnépszerűbb közösségi portálon létrehozott profil oldal.

A mozgalom hátteréről, működési mechanizmusáról, koncepciójáról, nemzetgazdasági hasznáról további információk és a bemutatott prezentációk itt találhatók.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.