Marketingaktivitások sorával készül még több turistát csalogatni az Egyesült Államokba a Brand USA turisztikaimarketing-szervezet, amely 2010 márciusában jött létre az amerikai állam és a turisztikai vállalkozások PPP-projektjeként. A Brand USA egyik fő célja, hogy 2021-re 100 millió turista keresse fel az Egyesült Államokat.
A kampányokat helyi idő szerint hétfőn délelőtt, Chicagóban, a Pow Wow 2014 nemzetközi turisztikai vásáron jelentette be Chris Thompson, a szervezet elnök-vezérigazgatója. Az egyik fő aktivitás egy közösségimédia-kampány, amely az Egyesült Államokban való autós utazást népszerűsíti. Ennek során a Discoveramerica.com-on és közösségi felületeken véleményvezérek segítségéve mutatják be tíz amerikai országút vonalát, köztük a legendás Route 66-et.
Egyes kiemelt piacok – például Anglia – számára specializált közösségi tartalmakat is készítenek. A kampány februárban indult és júliusig tart. A partnerségbe beszállt a National Geographic is. A „The Great American Road Trip” során a National Geographic szerkesztője, a szakmában csak digitális nomádként ismert Andrew Evans fogja végigjárni a legendás Route 66 autópályát, amelyet szintén az IPW-n jelentettek be. A szakember összesen 33 ezer Twitter-követővel és 7300 Facebook-rajongóval rendelkezik.
De nem ő az egyetlen híresség az elkövetkező hónapok kampányaiban, a Brand USA ugyanis megállapodott a turisztikai szakmai berkekben csak utazó detektívnek nevezett Peter S. Greenberggel is. Az Emmy-díjas, legendás amerikai újságíró jelenleg a CBS News utazási szerkesztője és éppen a Brand USA turizmusra kifejtett hatásáról fog riportokat készíteni.
Ezek mellett a félig nagyközönségnek szóló, de egyúttal B2B kampányok mellett várható azonban egy kifejezetten egyedinek tűnő márkaaktivitás is az USA turizmusától: IMAX mozifilmet fognak forgatni az Egyesült Államok nagy nemzeti parkjairól, de nem hagyományos természetfilmként, hanem a parkokban élő, dolgozó, azokat ismerő emberek történetén keresztül.
A film 2015-ben kerülhet majd a mozikba, a készítő az IMAX-filmekre specializálódott MacGillivray Freeman Films lesz, akik az 1998-as Everest című, az amerikai mozikban az eddigi legnagyobb bevételt termelő IMAX-dokumentumfilmet is készítették.
A Brand USA első globális reklámkampánya 2012 májusában indult, egyik fő eleme a Land of Dreams címet viselő videó volt. Az USA márka globális kommunikációs partnere a JWT hálózata, a szervezet marketingbüdzséje pedig 20 millió dollár – hozzávetőleg 4,6 milliárd forint –, amelynek körülbelül harmadát fordítják fogyasztói marketingre, a felét szakmai szervezetekkel való együttműködésre, kommunikációra fordítják, a fennmaradó rész direkt sales és marketingtevékenység az utazási irodákkal és más üzleti szereplőkkel - mondta el Chris Thompson a Turizmus Online kérdésére válaszolva.
{youtube|id=WWUA1CXIku8}