Hatalmas IMAX-filmet forgat Amerika

Az USA nemzeti parkjait mutatják be benne, de ez csak egy marketingkampány a sok közül. Helyszíni beszámolónk a legfontosabb amerikai utazási vásárról, a Pow Wow-ról. 

Marketingaktivitások sorával készül még több turistát csalogatni az Egyesült Államokba a Brand USA turisztikaimarketing-szervezet, amely 2010 márciusában jött létre az amerikai állam és a turisztikai vállalkozások PPP-projektjeként. A Brand USA egyik fő célja, hogy 2021-re 100 millió turista keresse fel az Egyesült Államokat. 

A kampányokat helyi idő szerint hétfőn délelőtt, Chicagóban, a Pow Wow 2014 nemzetközi turisztikai vásáron jelentette be Chris Thompson, a szervezet elnök-vezérigazgatója. Az egyik fő aktivitás egy közösségimédia-kampány, amely az Egyesült Államokban való autós utazást népszerűsíti. Ennek során a Discoveramerica.com-on és közösségi felületeken véleményvezérek segítségéve mutatják be tíz amerikai országút vonalát, köztük a legendás Route 66-et.

Egyes kiemelt piacok – például Anglia – számára specializált közösségi tartalmakat is készítenek. A kampány februárban indult és júliusig tart. A partnerségbe beszállt a National Geographic is. A „The Great American Road Trip” során a National Geographic szerkesztője, a szakmában csak digitális nomádként ismert Andrew Evans fogja végigjárni a legendás Route 66 autópályát, amelyet szintén az IPW-n jelentettek be. A szakember összesen 33 ezer Twitter-követővel és 7300 Facebook-rajongóval rendelkezik.

De nem ő az egyetlen híresség az elkövetkező hónapok kampányaiban, a Brand USA ugyanis megállapodott a turisztikai szakmai berkekben csak utazó detektívnek nevezett Peter S. Greenberggel is. Az Emmy-díjas, legendás amerikai újságíró jelenleg a CBS News utazási szerkesztője és éppen a Brand USA turizmusra kifejtett hatásáról fog riportokat készíteni.

Ezek mellett a félig nagyközönségnek szóló, de egyúttal B2B kampányok mellett várható azonban egy kifejezetten egyedinek tűnő márkaaktivitás is az USA turizmusától: IMAX mozifilmet fognak forgatni az Egyesült Államok nagy nemzeti parkjairól, de nem hagyományos természetfilmként, hanem a parkokban élő, dolgozó, azokat ismerő emberek történetén keresztül.

A film 2015-ben kerülhet majd a mozikba, a készítő az IMAX-filmekre specializálódott MacGillivray Freeman Films lesz, akik az 1998-as Everest című, az amerikai mozikban az eddigi legnagyobb bevételt termelő IMAX-dokumentumfilmet is készítették. 

A Brand USA első globális reklámkampánya 2012 májusában indult, egyik fő eleme a Land of Dreams címet viselő videó volt. Az USA márka globális kommunikációs partnere a JWT hálózata, a szervezet marketingbüdzséje pedig 20 millió dollár – hozzávetőleg 4,6 milliárd forint –, amelynek körülbelül harmadát fordítják fogyasztói marketingre, a felét szakmai szervezetekkel való együttműködésre, kommunikációra fordítják, a fennmaradó rész direkt sales és marketingtevékenység az utazási irodákkal és más üzleti szereplőkkel - mondta el Chris Thompson a Turizmus Online kérdésére válaszolva.

{youtube|id=WWUA1CXIku8}


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Pesti István: Kiderül, kiben van meg az a plusz, amire érdemes odafigyelni

Pesti István: Kiderül, kiben van meg az a plusz, amire érdemes odafigyelni 

A két Michelin-csillagos étterem konyháját vezető séffel többek közt a versenyről és megosztó ételekről beszélgetünk, és mesél arról is, miért nem követi a trendeket.
Dubicz Borászat: Abban hiszünk, hogy az ikonikus múlt és a modern jövő jól összeegyeztethető

Dubicz Borászat: Abban hiszünk, hogy az ikonikus múlt és a modern jövő jól összeegyeztethető 

Az idei újdonságokról és megújulásról a borászat tulajdonosával, Dunai Ágnessel beszélgettünk.
Csernus Imre: „Szeretnék már jönni-menni, mint egy falevél”

Csernus Imre: „Szeretnék már jönni-menni, mint egy falevél” 

Csernus Imrével szőlőről, borokról és a vidéki életről beszélgettünk, és nemrég megjelent könyve kapcsán egy kicsit rólunk, magyarokról is.