A cégvezetők 72 százaléka azt állította, hogy lehetőséget teremt piaci részesedésük növelésére és új fogyasztók megszerzésére, ha növelik utazási büdzséjüket, miközben a többiek csökkentik. 53 százalékuk azzal a véleménnyel is egyetért, hogy az a cég, amely visszafogja az utazásra szánt pénzt, lehetőséget ad versenytársának a kedvezőbb pozíció megszerzésére. „Az utazás válság idején is fontos szerepet játszik az üzlet forgalmának növekedésében, és segít kapcsolatban maradni a fogyasztókkal.” – mondja Suzanne Cook, a U.S. Travel Association senior elnökhelyettese. „A kutatásból kiderül, hogy ma is igaz a régi alaptétel: ha te nem törődsz az ügyfeleiddel, majd törődik más” – tette hozzá. „Klasszikus döntési helyzet a rövid távú költségcsökkentés és a hosszú távú értékek között.” – egészíti ki Daniel Diermeier, a Kellogg Business School professzora, aki szerint manapság sok cég éppen azokat a tevékenységeit függeszti fel, amelyek segítségével jobb pozíciót érhetne el a jövőben.
Az összesen 50 millió dolláros forgalmat képviselő 401 cégvezető megkérdezéséből a következő derült ki:
- A cégvezetők 82 százaléka azt gondolja, hogy az üzleti utazások komolyan hozzájárulnak cégük üzleti eredményeihez;
- 81 százalék szerint válságos időkben szorosabb kapcsolatot kell tartani az ügyfelekkel;
- 59 százalék szerint a személyes kapcsolat fontos az üzlet növekedéséhez.