Hazánk vonzó második célpont

Magyarország mellett szól a vendégszeretet, Budapest szépsége és az újdonság ereje, javítanunk kell viszont a turisztikai szolgáltatások színvonalát, az infrastruktúrát és a nyelvtudásunkat, ha fel akarjuk venni a versenyt a skandináv vendégek megszerzésében konkurenseinkkel.

Négy országot mutatott be a Magyar Turizmus Zrt. „A hónap küldőországa” című rendezvénysorozatának októberi prezentációján Kiss Kornélia, az MT Zrt. kutatási igazgatója. Az európai kontinens valamivel több mint egytizedén elterülő, de a lakosságnak csupán 3,6 százalékát adó Dánia, Finnország, Norvégia és Svédország fejlett turizmussal jellemezhető. A külföldi szabadidős célú utazások aránya Dániában 73 százalék, Finnországban és Norvégiában 65 százalék, Svédországban pedig ennél is alacsonyabb, 55 százalék. A vizsgált négy észak-európai ország összességében az európai külföldi utazások 8,6 százalékát, a szabadidős célú külföldi utazások 7,9 százalékát generálta 2005-ben.

A négy ország lakosai a külföldi, elsősorban tengerparti, úgynevezett főutazás mellett szívesen tesznek rövidebb, speciálisabb igényeket kielégítő utazásokat (jellemzőek például a városlátogatások vagy a gyógy- és wellnessüdülések) is. A „tömegélményt¨ csak a tengerparti nyaralás esetén tartják elfogadhatónak. Külföldre nyaralni leggyakrabban repülőgéppel utaznak. A személyautó a gyermekes családok utazásaiban meghatározó. A felkeresett országok árszínvonala hasonlóan fontos az utazási célterület kiválasztásában, mint az éghajlat. A családok és az idősek számára a biztonság a legfontosabb döntési kritérium, a fiatalabb és tapasztaltabb utazók körében az egzotikus úti célok népszerűek.

Székely György, az MT Zrt. képviselet-vezetője arra hívta fel a figyelmet, hogy az „északi utas” többféle célcsoportból áll össze. Közülük legfontosabbak a 40-es-50-es évek nagy generációja, a 25–40 év közötti szülők gyerekekkel, a 25 és 35 év közötti szingli nagyvárosiak, valamint a 45–65 év közötti hölgyek. Érdemes azt is tudni, hogy Skandináviában a legmagasabb a konferencia)tréning napok száma.”

Az észak-európai piacon Magyarország legfontosabb versenytársainak Ausztria, Csehország, Lengyelország, valamint – ha a vízparti üdülésekről van szó – Horvátország és Bulgária számít. Budapest legfontosabb versenytársainak Bécs és Prága tekinthető. Magyarország előnyére szolgál a vendégszeretet, Budapest szépsége és az újdonság ereje, ugyanakkor a turisztikai szolgáltatásokban, az infrastruktúra állapotában, a tisztaságban és a nyelvtudásban a versenytársakhoz képest Magyarország hátrányban van.

Az észak-európai országok lakosai 2005-ben csaknem 700 ezer vendégéjszakát töltöttek a hazai kereskedelmi szálláshelyeken, amelyek külföldi forgalmának 6,3 százalékát generálják. Így az észak-európai piac jelentős súllyal rendelkezik küldőpiacaink között. Közülük Dánia a legfontosabb, a 9. a küldőpiacok sorában. A vendégforgalom időben és térben egyaránt koncentrált: a dán vendégéjszakák több mint fele júliusban realizálódik. Finnország, Norvégia és Svédország esetében a kora őszi/szeptemberi és a tavaszi/húsvéti időszakok kedveltek. Míg a dánok körében a Balaton a legnépszerűbb hazai fogadóterület, a finnek, a norvégok és a svédek elsősorban Budapestet és környékét keresik fel. A dánok 14,2 százaléka üdülési céllal érkezik, ezzel szemben a finnek (22 százalék) és a svédek (16,6 százalék) körében a városlátogatás szerepe kiemelkedő.

Az észak-európaiak általában kevés ismerettel rendelkeznek Magyarországról, ennek ellenére minden ötödik lakos szívesen felkeresné hazánkat. Az országot kevéssé gondolják modernnek és fiatalosnak. A szakértők ennek ellenére úgy vélik, Magyarország nagyon vonzó lehet számukra második vagy harmadik célpontként, különösen, ha sikerül vonzó programokat összeállítani, – kulturális turizmus, termálvízre épülő szolgáltatások, golf, borutak terén.

Kapcsolódó statisztika: 

Az északi országok fő gazdasági jellemzői és a lakosok utazási intenzitása

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.