Háznézés, szerzői jogvédelem, textiltrendek, étlapkészítés

Márciusi klubprogramunkkal Budapest egyik legújabb üzleti szállodájába látogattunk el – és szerencsére most is sokan tartottak velünk.

Elsőként háznézéshez, házbemutatóhoz kaptunk gyakorlati tanácsokat Juhász Klaudiától és Szabadi Nórától, mindketten a Sofitel Budapest Chain Bridge-ből érkeztek. Az ötcsillagos házban történet elmesélésén alapul a háznézés, kiderült,

soha, egy szobába sem kopognak be,

nem lehet előre megírt sales beszédeket elmondaniuk az ügyfélnek, azonban tökéletesen fel kell készülni a házbemutatóra, a tényeket, számokat, a konkurens házak adatait is tudni kell. Mindig előre körbejárják az adott részlegeket, szólnak, hogy később vendéggel érkeznek, és az előre kijelölt szobák mindig üresek.

Szerzői jogvédelemről, munkaviszonyról, vagyoni jogokról, jogkezelő szervezetekről, tévé, rádióadások utáni jogdíjakról szólt a következő prezentáció, amelyet dr. Tóth Zita jogásznőtől, a Szellemi Tulajdon Nemzeti Hivatal Szerzői Jogi Főosztályának vezetőjétől hallhattunk. Többek közt azt is elárulta,

mi az értesítés-eltávolítási eljárás?

Ez a leggyorsabb módja a jogsértés megszüntetésének: amikor felszólítást kap a renintens, akinek 12 órája van arra, hogy az internetes felületről eltávolítsa a kifogásolt tartalmat.

Mivel a legutóbbi alkalommal egy kinyitódó, ám be nem csukódó ablak folytán gyakorlatilag kifagyasztottuk a Rauch előadását, ezért most ismét bemutatkozott a szakmai közönségnek az osztrák anyacéggel rendelkező, 90 éves családi tradíciókkal rendelkező topgyümölcslé gyártó, amely 90 országban van jelen termékeivel, Magyarországon két gyáregysége is üzemel.

Egy exkluzív textiltrendeket felvonultató, kecskeméti alapítású cég, a Bevlo képviselője, Keresztes Szilvia tartott nagyon profi előadást trendekről, színösszeállításokról, hangulatokról, mintákról, belső terekről. És ami a legfontosabb:

konkrét árakról, praktikus, költséghatékony megoldásokról

is hallhattunk, láthattunk a prezentáció során szép példákat. Átkárpitozással, hideg- és melegburkolatok cseréjével, díszlécek, kazetták, más díszítő elemek alkalmazásával tulajdonképpen komplett helyiségek átalakíthatók – jóval kevesebbért, mintha ez teljes lerombolással és új elemek vételével történne.

Étlapkészítés témában kerekasztal beszélgetéssel zárult ezúttal a szakmai, kötött program – erről részletesen beszámolunk lapunk 58-59. oldalán.

A Park Inn-beli háznézést követően a tányérszervízes üzleti ebédet a ház konyháján készítették, majd a Zila Cukrászat tortaformával készült epres és csokoládés desszertjeit szolgálták fel. Az ételekhez a Tokaj Kereskedőház prémium kategóriás, Grand Selection tételei közül 2009-es Tokaji Furmintot, valamint szintén 2009-es Tokaji Késői Arany édes válogatást szolgáltak fel.

Az előtérben ezúttal kétféle kávét is kóstolhattak vendégeink: a Jura cég által kínált feketét, capuccinot, valamint a Progast cég által forgalmazott WMF kávégépek által főzött kiváló italt. Közben meg lehetett tekinteni a Progast professzionális porcelán minibemutatóját, valamint a Napfénypaplan által kiállított, szállodákba, panziókba kínált pihe-puha párnákat, ágytakarókat.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.