Hétfőn eldől, ki képviseli a magyar szakácsokat Európában

A Magyar Bocuse d’Or Akadémia 2010. február 21-22-én tartja a Bocuse d’Or Selection Hungary 2010 döntőjét. A világ jelenlegi legnagyobb presztizsű nemzetközi szakácsversenyének magyar döntőjét a Hungexpo Foodapest és UKBA kiállításának „D” pavilonjában rendezik, ahol a nemzetközi normáknak megfelelő verseny-boxok és 500 férőhelyes lelátó várja a versenyzőket, illetve a nézőket.

A döntőbe jutott versenyzők:Hajdú Zoltán – Ken CarpathiaKiripolszki István – Kogart étteremKiss Krisztián – Dunapark kávéház és étteremKiss Gergely – Crocus-Gere Borhotel-VillányKostyál Gábor – Hotel Helikon-KeszthelyMező Gábor – Café ErtéLenkei Tamás – Hunguest Hotel Pelion-TapolcaVolenter István – Mala Garden étterem-SiófokA verseny zsűrijének névsora:Charles Tjessem – nemzetközi zsűrielnökKalla Kálmán – zsűrielnökAndrea CollaFausto di VoraCattaneo GrazianoKocsonya KálmánDaniel Labrosse László GyörgyLaurent VandenameeleVarga KárolyA versenyzők konyhai munkáját felügyeli: Joseph ViolaA verseny mindkét napon reggel 8 órakor kezdődik, a közönség számára belépés 10 órától.Mindkét napon 4-4 versenyző méri össze tudását, a végleges eredmény a két nap pontszámainak összesítése után alakul ki. A zsűri pontszámai közül a legmagasabb és a legalacsonyabb érték kiesik, a versenyző eredményét a megmaradt pontszámok összessége adja.Eredményhirdetés 22-én 15 órakor.A második napon (hétfőn) személyesen tekinti meg a munkát Paul Bocuse, aki Budapestre érkezik, hogy átadja az első díjat a Bocuse d’Or Selection Hungary győztesének.A versenyről és az alapítóról:Több mint 20 évvel ezelőtt (1987) született meg a kulináris világ legnagyobb presztízsű szakmai rendezvénye a Bocuse d’Or. Az alapító, Paul Bocuse (1926) a jelenkor egyik legnagyobb szakács ikonja, a "nouvelle cuisine" egyik legnagyobb alakja. Az irányvonal a tradicionális "haute cuisine"-nel szemben az alacsony kalóriatartalomra és a minőségi, friss alapanyagokra koncentrál. Bocuse nagyban hozzájárult az egyetemes gasztronómia fejlődéséhez, megreformálva a szakmát. 1961-ben elnyerte a MOF (Franciaország Legjobb Szakembere) címet, erre a legbüszkébb, pedig azóta több Michelin-csillag birtokosa lett. Bocuse-t munkája elismeréseként, többek között a Becsületrenddel is kitüntették. 1989-ben a Gault Millau kalauz másik három társával egyetemben, az Évszázad Szakácsának választotta.A Bocuse d'Or versenyre nevező (illetve a döntőbe jutott) országok, a nemzeti válogató (vagy kiválasztás) után egy csapatot indíthatnak. A csapat tagjai:Chef Konyhafőnök, aki legalább 23 évesCommis Segéd, aki legfeljebb 22 évesCoach Edző, tréner, aki segítségére van a csapatnak asszisztenciában, de a tényleges munkában nem vesz részt, a verseny idején a konyha területére nem léphet.A csapat tagjai minden esetben az országukat képviselik!A versenyzők egy 18 négyzetméteres, teljesen felszerelt konyhában versenyeznek, amely a közönség előtt van felállítva.A csapatoknak öt és fél óra alatt kell elkészíteniük és a 24 tagú zsűri elé tálalni az első, majd 35 perccel később a második fogást. A versenyzők egymást követően 10 percenként tálalnak. A zsűri 60 pontban értékeli az ételeket, ebből 40 pont az étel íze, harmóniája, állaga, 20 pont a prezentáció, amelyhez hozzáadódik még 20 pont a konyhai munkára, higiéniára, amelyet a Committée ellenőriz.2008-ban a Bocuse d’Or Europe versenyen a magyar versenyző, a kecskeméti Wellness Granada konyhafőnöke, Kovács Sándor a 17. helyen végzett.

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Klasszis TopDesign 2023 győztesünk: „Nem vagyunk azok a feladós típusok”

Klasszis TopDesign 2023 győztesünk: „Nem vagyunk azok a feladós típusok”  

Interjú a Klasszis TopDesign 2023 verseny egyik díjazottjával.
Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet”

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet” 

Idei Klasszis TopDesign versenyünkre készülve folytatjuk a 2023. évi Klasszis TopDesign verseny legemlékezetesebb mozzanatainak, szereplőinek bemutatását.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.