A fenti témában végzett vizsgálat eredményei azt mutatják, hogy a megkérdezettek 75%-a a pénzügyi krízist – hasonlóan az emelkedő energia árakhoz és a klímaváltozáshoz – nagy veszélyként éli meg. Arra a kérdésre azonban, hogy személyesen is érintett-e a válságban, csak 21% mondott igent. (Az enegia árak esetében ez a szám magasabb mint 60%!) A kutatók ezért úgy vélik, a krízis jelenleg viharfelhőként lebeg a fejek felett, nagy változásokat azonban eddig csak kevés ember életében hozott. Sőt! A megkérdezetteknek csak 30%-a véli úgy (2008: 25%), hogy 2009-ben rosszabbul megy majd neki, 60% a tavalyi évhez hasonlónak (2008: szintén 60%), 9% pedig jobbnak (2008: 14%) ítéli meg saját gazdasági helyzetét. Az utazásról viszont a többség továbbra sem akar lemondani
A lakosság körében végzett vizsgálat alapján az utazás ui. a fogyasztások prioritási sorrendjében az élelmiszerek, a lakás, és az egészség után 47%-kal továbbra is a 4. helyen áll! A cél kiválasztása és a foglalás viszont egyre későbbre, szinte az utolsó pillanatra halasztódik. Hiszen a bizonytalanság, az elbocsájtások szele azért a levegőben van…
Ami az utazási kiadásokat illeti, a megkérdezettek 58%-a ugyanannyit tervez költeni mint tavaly, 9% többet, 11% kevesebbet, 22% pedig még nem tudja. Azt azonban, hogy mire költ, a többség idén is alaposan megnézi. Azoknak az aránya ugyanis, akiket csak az ár érdekel, 11% (2008: 9%). A legtöbben viszont azok vannak, akik számára az ár-minőség aránya a meghatározó: 60% (2008: 60%). 26% esetében (2008: 26%) pedig a minőség a döntö.
A vizsgálat eredményei szerint a célcsoportok tekintetében a szeniorok, a fiatal egyedülállók és a családok azok, akiket a krízis legkevésbé érint. Ugyanakkor a szinglik és a családok 2009-ben kevesebbet kívánnak költeni utazásaik során. Az utazási formák közül a pénzügyi válság leginkább a repülős és a Földközi-tengerre irányuló utakra hat majd. A buszturizmus viszont elég rezisztensnek ígérkezik a válsággal szemben. A FUR elkészítette 2020-ig terjedő Trendvizsgálatát is, amelyben többek között az egészségturizmus és a városlátogatás várható tendenciáit elemzi. Valamint kitér a demográfiai változások következményeire és az ezüst korosztály növekvö súlyára.
A kutatás, amely 390,- EUR-ért a FUR-nál megvásárolható, az egyes országok turisztikai potenciálját is vizsgálja, s Magyarországot egyértelműen a jó turisztikai potenciállal rendelkező országok közé sorolja. Ugyanakkor arra is felhívja a figyelmet, hogy egy német turista fejében egyszerre átlagosan 5,4 úticél és 6,4 különféle üdülési forma fordul meg. S hogy végül hova utazik el, az nagy mértékben a jó marketingtől is függ. (MT Zrt. Németország )