Hosszú szezonra számítanak a Cartournál

A téli szezon három meghatározó cége fogott össze, és tartott közös sajtó- és programtájékoztatót kedden, a nyáron átadott Regnum Residence Hotelben. A Cartour Utazási Iroda, az Axa Biztosító Zrt. és a Magyar Síakadémia Egyesület magas színvonalú szakmai együttműködésben érdekelt a magyar sísport érdekében. A rendezvény házigazdája Klausmann Viktor volt, a síakadémia elnöke.

Benefi Zsolt, a Cartour ügyvezetője elsőként tájékoztatót adott a Cartour Cégcsoport  életében történt változásokról, valamint a téli kínálatról.

Közel 350 utazási iroda révén az ország szinte minden településén hozzáférhetőek a prospektusok, és programjaik. Cégen belül a Cartour több üzletágat is üzemeltetett, külön termékcsoportban voltak a nyári desztinációk, a körutazások, a szakmai utak és a szakvásárok.

Szükség volt a cégstruktúra átalakítására, mivel a Cartour összetett vállalati felépítése és a piac változásai ezt megkövetelték.

A Cartour csoport 2009-2010 folyamán holding szerkezetet vett fel és a külön termékcsoportba tartozó tevékenységek önálló cégekbe szerveződtek ki. Az anyacég a szállodaüzemeltetésben dolgozik tovább.

Így kialakult a CARTOUR Idegenforgalmi Szolgáltató Kft., amelynek fő profilja az utazásszervezés, a körutazások, nyaralások, síutak csapatépítő programok.

A Travelweb Kft. a Cartour Irány Európa csoportjából jött létre, és szakmai, incentive utakkal, kiállításokkal és utazásszervezéssel foglalkozó iroda.

A CT-Utazó Idegenforgalmi Kft. fő tevékenysége az utasközvetítés, mely a fővárosban és vidéken 13 irodában elsősorban a Cartour cégcsoport utazásszervezők programjait kínálja.

Az ügyvezető bejelentette, hogy a hármas tagolású cégcsoport létrejötte befejeződött, és az már működik is.

Az AXA Biztosító Zrt. képviselője, Varsányi László beszámolt arról, hogy a biztosító 56 országban van jelen, 94 millió ügyféllel van kapcsolatban és több ezer munkatárs dolgozik a 600 ezer ügyfél biztosításán. Elmondta, hogy köthetnek már biztosítást síruházatra és sífelszerelésre, kutatásra, mentésre is. Szlogenjük: „Síelni megyek, erről az utasbiztosításomnak is tudni kell.”

Somlai Tamás ügyvezető a körutazásokról szólt, megállapította, hogy most, a nyári szezon végén, a válság ellenére sikeres hónapokat tudhatnak maguk mögött. Jövő évi programajánlatukra decemberben számíthatunk. Véleménye szerint az emberek szívesen vesznek részt a városlátogatásokon, de egyre inkább a szomszédos országokat keresik fel.

Klausmann Viktor, a Magyar Síakadémia Egyesület elnöke a síoktatásra hívta fel a figyelmet, elmondta, hogy Hórukk! 2011 címmel rendezik meg 2011 január 22-29-ig Ausztriában a XIV. Magyar Amatőr Si és Snowboard bajnokságot. (www.siakademia.hu)

Bajna Gábor, a Cartour tulajdonosa szintén a síoktatásra hívta fel a figyelmet. Több éve sikeres magyar nyelvű síóvoda működik Ausztriában. Mint mondta, a megjelent téli programajánlat mellett a rugalmasabb internetes megjelenést is érdemes figyelni, mert több, érdekes utat is kínálnak ezeken az oldalakon.

„Ha hinni lehet a híradásoknak, akkor kemény télre és hosszú szezonra számíthatunk”- mondta. Véleménye szerint a szlovák utak fellendülésére, valamint a rövidebb, két-három napos érdeklődésre lehet számítani. A téli katalógusból kiemelte Petzent, amelynek különlegessége többek között a gyermeklift, valamint Arnoldstein-Dreilandereck-ben a síóvodát. Bejelentette, hogy a tavalyi évhez hasonlóan, idén is meghirdetik az értékesítési versenyt.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet”

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet” 

Idei Klasszis TopDesign versenyünkre készülve folytatjuk a 2023. évi Klasszis TopDesign verseny legemlékezetesebb mozzanatainak, szereplőinek bemutatását.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.