Hozzánk éri meg jönnie a cseheknek

Legnagyobb mértékben Magyarországon "gazdagodtak" meg az idén tavalyi évhez képest a cseh turisták a korona árfolyamának változásai következtében - olvasható abban az elemzésben, amelyet a nyári turistaszezon kezdete előtt készített az UniCredit Bank prágai leánybankja.

Az UniCredit Bank 13 ország árszintjét vizsgálta meg a cseh turisták szemszögéből. A csehek számára Magyarországon változott meg a legkedvezőbben a helyzet: 1000 koronájuk Magyarországon most 1.180 korona értékű szolgáltatást és árut ér. Az összesített adatokból kiderül, hogy a csehek számára Bulgária a legolcsóbb turisztikai célpont, míg a legdrágább Nagy-Britannia.
"A szolgáltatások minősége és az ár közti viszony a csehek számára Egyiptomban és Tunéziában a legkedvezőbb. A tavalyi visszaesés után mindkét ország iránt újra hatalmas az érdeklődés. Tunéziába például eddig 140 százalékkal több utat adtak el az utazási irodák, mint tavaly" - mondta a cseh közszolgálati televízióban Stanislav Zíma, a cseh utazási irodák szövetsége vezetésének tagja.
Sokat megspórolnak a csehek, ha Bulgáriába vagy Törökországba utaznak. Mindkét országban 1.000 koronáért több mint 1500 koronának megfelelő szolgáltatást kapnak. Nagy-Britannia mellett Franciaország is nagyon drága. A csehek legkedveltebb célpontjában, a horvát tengerparton 1000 koronáért 1.067 korona értékű szolgáltatást és árut lehet venni. Ez is jobb érték, mint korábban. A csehek számára az idén Magyarország, Szlovákia és Görögország is olcsóbb lett.
Az UniCredit Bank szerint tavaly kevesebb cseh állampolgár utazott külföldre, mint a korábbi években, amit az elemzők a nemzetközi gazdasági válságnak tudnak be.
Külföldön a csehek 1.000 koronáért átlagban 964 koronányi szolgáltatást kapnak, többet, mint 2011-ben.
Az UniCredit Bank listája szerint a csehek 1.000 koronája az idén Bulgáriában 1.551, Törökországban 1.520, Magyarországon 1.180, Szlovákiában 1.080, Horvátországban 1.067 koronát ér. Ugyanakkor a legdrágábbak Nagy-Britannia 650, Franciaország 720, Ausztria 740 koronával, illetve Németország 770 korona szolgáltatással és áruval ezer koronáért.

Forrás: MTI


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Klasszis TopDesign 2023 győztesünk: „Nem vagyunk azok a feladós típusok”

Klasszis TopDesign 2023 győztesünk: „Nem vagyunk azok a feladós típusok”  

Interjú a Klasszis TopDesign 2023 verseny egyik díjazottjával.
Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet”

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet” 

Idei Klasszis TopDesign versenyünkre készülve folytatjuk a 2023. évi Klasszis TopDesign verseny legemlékezetesebb mozzanatainak, szereplőinek bemutatását.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.