Annak érdekében, hogy minél többen kedvet kapjanak a helyszínen való szurkoláshoz és hazánk, valamint Budapest turisztikai kínálatának megismeréséhez, az MT Zrt. a Hungaroring Sport Zrt.-vel közösen – a két társaság 2011-ben kötött stratégiai együttműködési megállapodásának keretében – számos egyéb marketingeszközön keresztül is népszerűsíti a Formula 1TM ENI Magyar Nagydíjat és Magyarországot. A turisztikai „kampányrajt” rendkívül sikeres volt: több millió utazó találkozott eddig a magyar futam hírével. Az MT Zrt. a Hungaroringen is versenybe száll: az érdeklődőket a Budapesti Turisztikai Szolgáltató Központtal (BTSZK Nonprofit Kft.) közösen hazánk turisztikai kínálatával és a versennyel kapcsolatos információkkal várja a helyszínen.
A Magyar Turizmus Zrt a Hungaroring Sport Zrt.-vel és a BTSZK Nonprofit Kft.-vel együttműködésben idén is információs pontot működtet a Formula 1TM ENI Magyar Nagydíj ideje alatt. Az érdeklődők a Super Gold tribün egyik irodahelyiségben kaphatnak tájékoztatást az MT Zrt. és a BTSZK munkatársaitól Magyarország turisztikai kínálatával és a versennyel kapcsolatban. A külföldi jegyvásárlók a közelmúltban, kifejezetten a Forma 1 célközönségének szóló, 40.000 példányban elkészült Budapest Night&Day leporellót is magukkal vihetik, amely angol és német nyelven csábít Budapest felfedezésére.
A külföldi utazók érdeklődésének felkeltésére az MT Zrt. a közösségi média csatornáit is beveti, továbbá a Hungary.com honlap mellett a társaság külképviseleteinek hírleveleiben, illetve a potenciális küldőországok képviseleti honlapján (Nagy-Britannia, Ausztria, Németország, Olaszország, Spanyolország, Franciaország) is felhívja a figyelmet a Magyar Nagydíjra a Hungaroring Sport Zrt. fotóival illusztrálva.
A hazai autósport kiemelt eseményét a Magyar Turizmus Zrt. németországi igazgatósága komplex marketingkampánnyal népszerűsíti. Első lépésként a német média képviselői kaptak kézhez sajtóanyagokat és sajtóhíreket a rendezvénnyel kapcsolatban, amelyekben a verseny érdekességei és praktikus információk kerültek elhelyezésre. A képviseleti hírlevél különkiadásának kiküldését követő 24 órában számos ügynökség már át is vette az anyagot, így milliós olvasótábor kaphatott első kézből információt a magyarországi futamról.
A Magyar Nagydíjról közölt előzetest többek között a DPA német hírügynökség honlapja, a presseportal.de is, amelynek 2,7 millió állandó olvasója van. Egy másik ügynökség pedig arról számolt be, hogy csak a saját RSS csatornáján keresztül 1,1 millió olvasó kapott értesítést a rendezvényről. A folyamatos híradások mellett az online kampány sem maradhatott el: az MT Zrt. németországi igazgatósága által üzemeltetett facebook oldal, valamint nagyközönségi hírlevelek és weboldal segítségével meghirdetett játékban részt vevők – a Hungaroring Sport Zrt. felajánlásában – jegyeket nyerhettek a Forma 1-re. A játék már az első napokban nem várt népszerűségnek örvendett, hiszen mintegy 7000 fő regisztrált! A hír ezen kívül megállíthatatlanul terjedt tovább a facebook, illetve a twitter oldalakon is, sőt a kampány nemzetközivé vált, hiszen többen jelentkeztek a játékra Svájcból és Ausztriából is.
A Red Bull Team (www.redbullracing.com) kitartóan jó szereplése miatt várhatóan az idén még a korábbi éveknél is több Ausztriából érkező versenydrukker lesz kíváncsi a Formula 1 TM ENI Magyar Nagydíjra. Ennek érdekében az MT Zrt. ausztriai külképviselete a kommunikációs eszközök széles tárházát bevetve népszerűsíti az eseményt. Ausztria közkedvelt és népszerű rádiócsatornáin (ORF Radio Wien: http://wien.orf.at; Antenne Wien: http://antennewien.oe24.at) a versenyt megelőző hét több napján nyereményjáték keretében hívták fel a figyelmet a mogyoródi futamra, amelynek során élő adásban több jegyet is kisorsoltak a verseny teljes időtartamára, amelyhez a szerencsés nyertes budapesti szállodai elhelyezést is kapott 2 fő részére. A rádiós kooperációnak köszönhetően a versenyt megelőző héten naponta közel félmillió osztrák rádióhallgató értesült az esemény közeledtéről. A fenti együttműködéseken kívül az MT Zrt. ausztriai külképviseletének honlapján (www.ungarn-tourismus.at) külön menüpontok tartalmazzák a szükséges információkat a verseny idején Magyarországra látogatók részére, s az eseménynaptárban mindvégig a kiemelt programok között kerül a sportesemény megemlítésre. Az MT Zrt. sajtóközleményei és hírlevelei alapján többtucat osztrák sajtóorgánum ismerteti az idei futam magyarországi időpontját, az osztrák APA hírügynökségen keresztül közel 13 ezer szerkesztőségi címre és felhasználóhoz jutott el a kedvcsináló közlemény. A kommunikációs akció során az MT Zrt. Ausztriában külön felhívja a potenciális turisták figyelmét arra, hogy a Bank Austria (www.bankaustria.at) aktuális kimutatása alapján, Európában Magyarországon éri a legtöbbet ár-érték arányban az „osztrák euró”, így most különösen érdemes turistaként hazánkba látogatni, s a Forma 1-es futam előtti vagy utáni időszakot nyaralásra fordítani. Ausztriában az MT Zrt. számos stratégiai partnere felsorakozott a hazai Forma 1-es futam népszerűsítése mellett, a Mycentrope.com turisztikai hírportál (www.mycentrope.com) például számos kísérőprogrammal együtt ajánlja a Magyar Nagydíj felkeresését az osztrákoknak. A Rail Tours Austria (www.railtours.at) utazási iroda több héten keresztül honlapjának nyitólapján hirdetett kedvezményes utazási ajánlatokat a Forma 1 idejére, míg a Forma 1-es jegyek hivatalos ausztriai értékesítőjével kooperációban, a közösségi oldalakon több ezer potenciális sportturistához juttatta el az MT Zrt. aktuális üzeneteit.
Az MT Zrt. Szlovákiában elsősorban online eszközökön keresztül népszerűsítette az idei Magyar Nagydíjat. A nemzeti turisztikai marketingszervezet pozsonyi külképviselete is játékra hívta a Forma 1 szerelmeseit, méghozzá az egyik legismertebb autós weboldallal, az autoviny.zoznam.sk-val együttműködésben. A hetente kb. 28.000 látogatóval és 120.000 oldalletöltéssel büszkélkedő portálon közel 2500 lelkes F1 rajongó „indult a nyereményfutamon” a Hungaroring Sport Zrt. által felajánlott jegyekért.
Az MT Zrt. a szlovákiai külképviseleti honlap eseménynaptárában is feltüntette a Magyar Nagydíjat, valamint aktuális hírleveléből is számos médium képviselője és egyéni érdeklődő értesülhetett a „száguldó cirkusz” magyarországi rendezvényéről. A hírlevél nyomán a magyarországi futam a Voyage minőségi utazási magazin weboldalára is felkerült: http://www.voyagemagazin.sk/2011/07/18/formula-1-velka-cena-madarska/
A belföldi utazók televíziós turisztikai programajánlókon keresztül is értesülhetnek a Formula 1TM ENI Magyar Nagydíjról, továbbá a verseny részleteit az MT Zrt. www.itthon.hu oldalán is megtalálják az érdeklődők.