A Nemzetgazdasági Tervezési Hivatal 2013-ban indította el NTH Tudásmegosztás – Turizmus+ címmel a szakmai jó gyakorlatokat és K+F+I témákat összegyűjtő online kitekintőjét. Elkészült az idei második szám is, mely innen letölthető.
A kitekintőben szó esik a a Jedlik-tervről, ami a szellemi tulajdon védelme területén Magyarország első átfogó szakpolitikai stratégiája. A szellemitulajdon-védelem legfontosabb intézményeiről, azok jelenlegi állapotáról, valamint a hazai és nemzetközi trendekről készült részletes helyzetelemzésre épül.
Innováció és imázselemzés
A dokumentumban a világ egyes országainak innovációs kapacitását is megemlítik, amiből kiderül, hogy idén ismét Svájc és Svédország számít a leginnovatívabb országnak, míg Szingapúr harmadik helyét ezúttal Nagy-Britannia vette át.
Turisztikai szempontból szintén fontosnak számít a kitekintő turisztikai imázselemzés című pontja, amelyben az imázsháromszög modellt emelik ki, mint az imázselemzés hármas vizsgálati dimenzióját. Ennek tárgya egy desztináció esetében a helyi lakosság turisztikai önképe, a turisták tudatában a térségről alkotott kép, valamint a turizmus fejlesztéséért és marketingjéért felelős aktorok által kommunikált kép.
A dokumentumban helyet kap még a zöldutas vidékfejlesztés és ökoturizmus kérdése, illetve az egyéb környezettudatos kezdeményezések, amelyben felsorolják Magyarország valamennyi zöldútját.
Rendhagyó társasjátékok a turizmusért
A kitekintő a kulturális intézmények által használható, a Chicago History Musem által már alkalmazott crowdsourcing módszert is elemzi, illetve a társasjáték, mint turisztikai innováció szerepére is felhívja a figyelmet, amelyek olykor valóságos helyszíneken zajlanak. A társasjáték célja, hogy játékos formában ismerjék meg Magyarország lehető legtöbb turisztikai attrakcióját a magyar és a külföldi, a jelenlegi és a potenciális turisták. A társasjáték-sorozat koncepciója tartalmilag turisztikai attrakciókra épül, formailag hagyományos nagy dobozok, térképtáblákkal, bábuval, kártyával.
A kitekintőben többek között olyan további témák kapnak helyet, mint az értékesítés-ösztönzés, a menedzsment-innováció akadályai, illetve az aktuális szakmai hírek.
Forrás: Turizmus Online