Intenzív szakmai jelenlét Romániában

A Magyar Turizmus Zrt. romániai képviselete, Románia legjelentősebb idegenforgalmi vásárát, a bukaresti TTR-t követően további két vásári helyszínen, Kolozsváron és Brassóban, intenzív, dinamikus jelenléttel mutatta be Magyarország turisztikai kínálatát.

2012. március 23-25. között a Kolozsváron megrendezett Touristica vásáron bemutatkozott a Tisza-tó régió, Szeged és Makó városok, a Velence Resort & Spa****superior, az Andrássy Rezidencia Wine & Spa*****, továbbá a Hunguest Hotels szállodalánc két szállodája, a gyulai Hunguest Hotel Erkel és a szegedi Hunguest Hotel Forrás, valamint a Napfényfürdő Aquapolis. Külön standokon vettek részt a vásáron Hajdúszoboszló és Debrecen városok is, amelyek szolgáltatói ajánlataikkal tovább erősítették a magyar jelenlétet. A romániai turisták körében legnagyobb népszerűségnek örvendő aquaparkok, gyógy- és wellness-szolgáltatások mellett, érdeklődés övezte az aktívturizmusra ösztönző ajánlatokat is. Az MT Zrt. standján sok visszatérő, elégedett látogató érdeklődött az ünnepi és nyári ajánlatok iránt, zömében családosok és „aquapark-rajongók”.

Magyarország turisztikai bemutatkozása Brassóban

2012. március 30. és április 1. között a Magyar Turizmus Zrt. romániai képviselete első alkalommal vett részt Brassóban a Transylvania Tourism Fair kiállításon.

A vásár látogatói nagy érdeklődéssel fogadták Magyarország standját. A kiállítás első napján a szolgáltatók nemcsak az utazó közönségnek mutatkozhattak be, hanem a szakmának és a médiának is.

A magyar standot Brassó polgármestere is meglátogatta. 

A kiállítás első napján a turisztikai képviselet Magyarországot bemutató prezentációt és workshopot szervezett. Ennek keretében a meghívottak megismerkedhettek a Tisza-tó régió, a Dél-Alföld régió, Hajdúszoboszló és Gyula városok kiemelkedő turisztikai attrakcióival és új turisztikai fejlesztéseivel, továbbá bemutatkozott a Wellness Hotel Gyula****superior, a Velence Resort & Spa****superior, a gyulai Park Hotel***, a Fodor Hotel Halászcsárda, a karcagi Bioszálloda és Bioétterem Nimród****, valamint a Hunguest Hotels szállodalánc is.

A háromnapos vásár alatt számos érdeklődő kereste fel a magyar turisztikai standot, gyógy- és wellness-lehetőségekkel összekötött szállásajánlatokat, konkrét üdülési csomagokat keresve. A legismertebb desztinációk Románia távolabbi régiójában is Hajdúszoboszló és Gyula, valamint Budapest. A rendezvény során sokan keresték a balatoni ajánlatokat is, és érdeklődtek a sárvári és a büki ajánlatok iránt. A látogatók számára újdonságnak számítottak a Tisza-tó régió által bemutatott fejlesztések, szórakozási és üdülési lehetőségek, és nagy sikernek örvendett a román piacra készült, román nyelven feliratozott ismertető film és online ajánlati katalógus is. 

A KSH adatai szerint 2012 januárjában a kereskedelmi szálláshelyeken 33.467 román vendégéjszakát regisztráltak, ami 20,2%-os növekedést jelent a tavalyi év januárjához viszonyítva. A romániai vendégek a korábbi tendenciának megfelelően továbbra is a szállodákat részesítik előnyben, a vendégéjszakák 90%-át szállodákban töltötték az év első hónapjában.

Az idei év januárjában a legtöbb román vendégéjszakát a Budapest-Közép-Dunavidék régióban (+10,5%), az Észak-Alföld régióban (+57,8%) és a Nyugat-Dunántúl régióban (+14,4%) regisztrálták.

Románia továbbra is a gyógyszállodák legfontosabb küldőpiacai közé tartozik, Oroszország, Németország és Ausztria után a negyedik helyen áll az előző év azonos időszakához képest.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Klasszis TopDesign 2023 győztesünk: „Nem vagyunk azok a feladós típusok”

Klasszis TopDesign 2023 győztesünk: „Nem vagyunk azok a feladós típusok”  

Interjú a Klasszis TopDesign 2023 verseny egyik díjazottjával.
Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet”

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet” 

Idei Klasszis TopDesign versenyünkre készülve folytatjuk a 2023. évi Klasszis TopDesign verseny legemlékezetesebb mozzanatainak, szereplőinek bemutatását.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.