Iszunk, de ritkán rombolunk a céges bulikon

Majdnem minden csapatépítő tréningen fogyasztanak alkoholt a KonferenciaHotelek.hu felmérése szerint. Ez azonban ritkán okoz problémát, a válaszadók felénél még soha nem keletkezett kár a céges rendezvényeken, melyek jellemzően péntektől szombatig tartanak.

A hoteltulajdonosok szerint a céges csapatépítő tréningek 93 százalékán fogyasztanak több-kevesebb alkoholt a résztvevők, a válaszadók több mint harmada úgy nyilatkozott, hogy szinte mindig iszogatással végződnek az ilyen rendezvények. „Abból is látszik, hogy a vállalati rendezvények központi eleme az evés-ivás, hogy a megkérdezett szállodatulajdonosok közül a legtöbben eleve gasztronómiai és italkóstoltató programokat ajánlanak a csapatépítőkre” – tette hozzá Telek Zoltán, a KonferenciaHotelek.hu termékmenedzsere. A szakember ugyanakkor megjegyezte, hogy egyre többen próbálnak kitörni ebből a körből, és például egészségmegőrző csomagokat, bio- és vegetáriánus menüsorokat kínálnak a vállalatoknak.

Úgy tűnik, hogy a többség inkább szolidan mulat a céges rendezvényeken: a Szallas.hu Csoporthoz tartozó portál által készített felmérés szerint a hoteltulajdonosok felének még soha nem okoztak kárt a csapatépítő tréningek résztvevői. „Bár a nagy többségnél nem vagy csak nagyon ritkán keletkezett kár, azért a megkérdezettek mintegy 40 százalékának voltak emlékezetes esetei is. Leggyakrabban összetört bútorokról, vörösborral lelocsolt szőnyegről számoltak be, de volt olyan is, hogy a céges rendezvény után több mint 600 000 forintért kellett felújítania a tulajdonosnak az éttermet” – ismertette a válaszokat Telek Zoltán. A hotelek személyzetének több esetben kellett segítenie a járásképtelen vagy eltévedt vendégeknek, de olyan is volt, hogy a vendéglátóval fotóztatták le a csapat tagjainak pucér fenekét.

Egy napig tart a lazítás

A céges rendezvényekre specializálódott KonferenciaHotelek.hu adatai szerint az átlagos csapatépítő tréning 2 napos, az általában péntekre tervezett program és az esti buli után csak egy éjszakát töltenek a résztvevők egy szállodában. A legnépszerűbb célpontok a Budapesttől egy óra alatt elérhető helyszínek, illetve a vízparti vagy wellness szolgáltatást kínáló hotelek. A felmérésben részt vevő szállodák mintegy 40 százalékánál van lehetőség a közelben vízi sportokra a csapatépítő program részeként.

Telek Zoltán elmondta, hogy a céges csapatépítőket általában tavasztól őszig szervezik, télen inkább a több napos budapesti tanfolyamok, „hivatalos” rendezvények jellemzőbbek – ezek nagy részénél azonban a vállalatok már nem foglalnak szállást a résztvevőknek, vagy csak akkor, ha külön kéri egy vidéki jelentkező. A KonferenciaHotelek.hu oldalon keresztül leadott átlagos foglalások jellemzően 55 főre szóltak, mintegy félmillió forint értékben.

A nem reprezentatív felmérés online megkérdezéssel, 2013. október 16. és 27. között zajlott. A kérdésekre 130 olyan szállásadó válaszolt, akinél rendszeresen tartanak céges rendezvényeket és csapatépítő tréningeket.


Egy korty Ázsia reggelire

Egy korty Ázsia reggelire 

Kulturális ízkavalkáddal hódít az új belvárosi brunchozó.
Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.