A kiadványban bemutatásra kerül a turizmus Magyarország gazdaságában betöltött szerepe és a 2011. évi magyarországi belföldi, beutazó és kiutazó turizmus legfontosabb jellemzői:
a kereskedelmi szálláshelyek vendégforgalmának és bevételeinek alakulása országos szinten és a turisztikai régiókban,
a belföldi és a külföldi vendégforgalom aránya országosan és a turisztikai régiókban,
a belföldi és a külföldi látogatók motiváció szerinti megoszlása,
a kereskedelmi szálláshelyek vendégforgalmának szezonalitása,
a leglátogatottabb magyarországi városok listája,
a vendégforgalom alakulása küldőpiaconként, a kereskedelmi szálláshelyeken
és a szállodákban,
a különböző típusú kereskedelmi szálláshelyek kapacitásának, kapacitáskihasználtságának, vendégforgalmának és bevételeinek mutatói, valamint
Budapest, Balaton, az egészségturizmus és a hivatásturizmus 2011. évi főbb eredményei.
A statisztikák mellett a Magyar Turizmus Zrt. felmérése alapján részletesen ismertetésre kerülnek a magyar lakosság utazási szokásai:
az egy- és többnapos belföldi és külföldi utazások főbb jellemzői,
a belföldi és külföldi utazások aránya,
az egy- és többnapos belföldi utazások megoszlása turisztikai régiók és időpont szerint,
a többnapos belföldi utazások során igénybe vett információforrások, közlekedési eszközök és szálláshelyek, továbbá
a többnapos belföldi utazások fő motivációi.
A Turizmus Magyarországon 2011 című magyar nyelvű, végleges adatokat tartalmazó kiadvány a Magyar Turizmus Zrt. www.itthon.hu > Szakmai oldalak > Letöltések > Turizmus Magyarországon oldalról, az angol változat a www.hungary.com > Market Intelligence > Tourism in Hungary oldalról tölthető le.
A kiadványok nyomtatott formában is hamarosan megjelennek, amely Magyar Turizmus Zrt. Kutatási Irodájától igényelhető (1115 Budapest, Bartók Béla út 105-113.,
telefon: (1) 488-8710, fax: (1) 488-8711, e-mail: [email protected]).
(kép:ShotfromU)