Idén tavasszal is indít imázskampányt a Magyar Állami Operaház. A tavalyi szlogent megtartva, de az eltérő vizualitású kreatívokon ezúttal is a Mátai és Végh Kreatív Műhely dolgozott.
Az intézmény életében újdonság, hogy először készítettek társadalmi célú reklámfilmet, amely az Operaház és az Erkel Színház közszolgálati tevékenységét, ezen keresztül a kultúra kiemelkedő jelentőségét szeretné kommunikálni. Az április közepén induló kampány a 2013/14-es évadot harangozza be, emellett a rezidens játszóhelyeket, műfajokat, és együtteseket is népszerűsíti.
{youtube|id=ZZJ2Yoia9e0}
A kampány vezérkreatívját a Carmen ihlette, ám a szpot nem pontosan az operáról szól, de használja a szereplőit, és a híres Habanera átiratát. „Az opera mese, az opera zene és tánc, ármány és szerelem és nekünk ezt kell elmondanunk most harminc másodpercben a lehető legizgalmasabban. A hangsúlyt inkább a gesztusokra helyeztük, kicsit teátrális, kicsit »túlrajzolt« szituációkat teremtettünk, nem elmesélni hanem éreztetni akartuk a Carment. A szpot öt apró jelenetből áll össze, amelyek valóban laza szerkezeti egységet alkotnak, de önmagukban is működnek, mert vizuálisan érdekesek, olykor talán borzongatóak, a legkevésbé sem hétköznapiak" - mondta el Gács Tamás rendező. A film mellett háromféle print kreatív is készült.
A Carmen-téma mellett további fotók is készültek, amelyeket a jövő évadot bemutató kalendáriumban és az online kommunikációban használnak majd. Ez a hét darabból álló sorozat a három premierhez - a Strauss-évet ünneplő operához, Az árnyék nélküli asszonyhoz, az Aranyecset című baletthez, és a gyerekeknek szánt Parázsfuvolácskához - készült fotó, illetve négy további műsoron lévő produkciót is megjelenítenek képben: az Anyegint, a Mefistofelét, az Arabellát és a Pillangókisasszonyt.
A stáb |
Alapkoncepció – Végh Endre, Gács Tamás, Turkovics Monika
Rendező, fotó – Gács Tamás
Operatőr – Garai Gábor
Díszlet – Pater Sparrow
Stylist – Tóth Ali, Virág Anikó
Kreatívigazgató – Végh Endre
Art direktor – Fekete Zoltán
Vágó – Szabó Dani
Utómunka Gyártás & Post Production Superviser - Vajda Viktor
Fotók utómunka – Jeli András és Szügyi Gábor
Werkfilm – Illés István
Werkfotók – Nagyillés Szilárd, Csibi Szilvia, Nagy Attila
Smink – Kovalik Natasa & Bertalan Viki
Fodrász – Friedman Péter
Gyártásvezető – Heisler Ádám
Rendezőasszisztens – Kádár László
Line producer – Fehér Nikoletta
Projektmenedzser – Miklós Andrea
|
A 30 másodperces szpot az Emberi Erőforrások Minisztériuma támogatásával készült.
Az Operaház 2012-es imázskampányának elemzését itt olvashatja. A tavalyi kreatívok kiérdemelték az Aranyrajzszög Társaság kulturális díját.