Mint a pénteki konferencia résztvevői köszöntő Rádóczy Andrea elnök elmondta, a városban évek óta megoldatlan probléma a külföldi vendégszám folyamatos csökkenése. A TDM szervezetként működő egyesület tagjainak közös fellépésével szeretne a tendencián változtatni. Ennek egyik részeként szervezték meg a konferenciát is az MT Zrt. közreműködésével, hogy megismerjék és lehetőség szerint adaptálják a jó külföldi gyakorlatokat az egészségturisztika területéről.
Mezősi Csilla, az MT Zrt. szakértője szerint Balatonfürednek igen is van keresnivalója ezen a piacon, ha az egészségturizmust kicsit szélesebben értelmezzük a jelenleg megszokottól. Balatonfüred is helyet találhatna az MT Zrt. által is népszerűsített szolgáltatások között a savanyúvízére épített ivókúra kezelésekkel. Karlovy Vary-t hozta példaként, amit minden évben 70 országból 85 ezer szállóvendég és kétmillió kiránduló keres fel. Ott az ivókúrát egyszerűen megvalósítható wellness-szolgáltatásokkal, például kádfürdővel, sóbarlanggal, szaunával kiegészítve adják csomagban. Az alapok ehhez Füreden is megvannak.
A 2001-ben orvosilag is elismert savanyúvíz számtalan baj ellen használható. Csak tudatosítani kellene a potenciális vendégekkel, hogy szív és érrendszeri betegségeikkel, általános gyengeségükkel, gyomorpanaszaikkal érdemes a városban keresni a gyógyulást. A környezeti adottságok is kiválóak, és a város is megszépült. A strandolás mellett ezzel lehetne egy második lába a füredi turizmusnak, ha a szolgáltatók ehhez az új kínálathoz megfelelő feltételeket biztosítanának.
Szegedi Andrea, az MT Zrt most leköszönt moszkvai képviselője az orosz piac sajátosságairól beszélt. A világ 9. legnagyobb kiutaztató országában mintegy 25 millió fizetőképes személyt lehet megcélozni, akik alapvetően az "éljünk a mának" szemlélettel nézik a világot, így a legjobban költőknek számítanak. Az évi két külföldi útjuk közül az egyik mindenképpen a meleg tengerek partjára irányul, de a másodiknál akár Füred is potenciális célpont lehet.
A megnyerésükre egyedi és konkrét kínálatot kell kialakítani. Így válhatott sokuk kedvencévé egyediségével Hévíz is. Mivel az ivókúra nekik elsősorban Karlovy Vary-t jelenti, Füreden ez kiegészítőként szerepelhetne. Szegedi Andrea elsősorban a szív és érrendszeri betegek rehabilitációjában lát a város számára lehetőségeket.
A német turisták utazási szokásairól Sztojanovits Kristóf, az MT Zrt. német képviseletének vezetője beszélt. A gyógyturisztikai kínálat fejlesztésében ő is komoly lehetőségeket látott. Ugyanakkor arra hívta fel a figyelmet, hogy a füredi kínálat korábban fontos szelete, a kempingturizmus is nagyon fontos kitörési pont lehetne. Németországban reneszánszát éli a kempingezés, és egyáltalán nem tartozik a spórolós turizmushoz. Ha a német vendégek nem panaszkodnának a füredi kemping állapotára, ha ott végre rendes fejlesztéseket hajtanának végre, akkor a gyönyörű városi háttérrel nagyon vonzó lenne számukra.
A képviseletvezető szerint propagálni kellene a megújult balatoni kikötőket, és a kerékpárosturizmusban is komoly lehetőségek vannak. Arra is felhívta a figyelmet, hogy a német piacon ne használják a negatív tartalmú, hangzású Plattensee nevet. A Balaton legyen csak Balaton.
Ha még nem is az ivókúrás csomaggal, de Füred jelenlegi kínálatával már megismerkedhettek azok az angol, cseh, szlovák, lengyel, román, osztrák és német utazásszervezők, újságírók, akik a konferenciával összekapcsolódó studytourra és workshopra érkeztek a városba.
Rádóczy Andrea elmondta, hogy ilyen időpontban hasonló programra még nem került sor a városban. Az MT Zrt. segítségével megszervezett úttal a vendégeknek azt akarták bemutatni, hogy Balatonfüred még január elején is kínál élményeket.