A Magyar Turizmus Zrt. Dél-alföldi Regionális Marketing Igazgatóságának jelentése szerint, a KSH előzetes turisztikai adatai alapján, a 2012. január-augusztusi időszakban, a vendégek száma 2,7%-kal, a vendégéjszakák száma 5,3%-kal nőtt a Dél-Alföld kereskedelmi szálláshelyein az előző év hasonló időszakához képest.
Ezzel a Dél-Alföld a hazai turisztikai régiók közül a második legnagyobb növekedést produkálta az idei év első 8 hónapjában. Ez önmagában is figyelemre méltó eredmény, de különösen annak fényében kedvező, hogy 2011-ben is jelentős növekedést mutattak ezen adatok (a vendégek száma 13%-kal, a vendégéjszakák száma 13,1%-kal nőtt tavaly).
Mindezek mellett a kereskedelmi szálláshelyek szállásdíj bevételei is évről évre emelkednek (tavaly 24,7%-kal, az idei év első 8 hónapjában további 10,8%-kal). Igen dinamikus növekedést mutatott a külföldi vendégforgalom az elmúlt időszakban.
A német relációból jelentkező, főként a kecskeméti Mercedes beruházáshoz kapcsolódó tavalyi több mint 50%-os vendégforgalom-növekedés idén ugyan mérséklődött, viszont a szomszédos Szerbiából érkező vendégforgalom dinamikus növekedése tovább folytatódott.
2011-ben több mint 90%-kal nőtt a szerb vendégéjszakák száma a régió kereskedelmi szálláshelyein, sőt idén január-augusztusban 147,3%-kal nőtt a régióban a szerb vendégéjszakák száma a tavalyi év hasonló időszakához képest.
Ezzel a szerb piac stabilan a régió 3. legjelentősebb küldőterületévé vált. A dél-alföldi régió széleskörű szakmai kapcsolatokat kialakítva, évek óta következetesen és intenzíven jelen van a szerb turisztikai piacon, mely tevékenység a statisztikai adatok tükrében is egyre jobban meghozza gyümölcsét.
A belföldi vendégéjszakák tavalyi 7,2%-os bővülése, és idei (január-augusztusi időszak) 3,7%-os további növekedése is számottevő. A fenti turisztikai mutatók kedvező alakulásában meghatározó szerepe volt az elmúlt években történt attrakció- és szálláshelyfejlesztéseknek is, amelyek révén a régió mind magasabb minőségű szolgáltatásokat képes nyújtani a turistáknak - közölte a nemzeti turizmusmarketing szervezet.