A brit utazási irodákat tömörítő szövetség trendriportja szerint az utasok "turisztikai szakemberekhez" való pozitív hozzáállása valamelyest romlott, írja a Marketing Week. A kérdőív kitöltői közül 52 százalék egyetért abban, hogy az utazási szakembernél történő foglalással idő spórolható, azonban mindössze 25 százalék vallja azt, hogy jobban sikerült a nyaralása, amikor utazási ügynök segítségével szervezte. Nagy-Britanniában az utazási irodák főként a fiatal, 16-24 éves korosztály körében népszerűbbek: ők 50 százalékban legalább egy tengerentúli utazást utazási ügynök vagy touroperátor segítségével tettek meg. Ha a teljes lakosságot nézzük, náluk ez az arány 42%-ra módosul.
Érdekes tény, hogy a korábbi években a tíz legfőbb prioritási pont között szerepelt a foglalásnál, hogy "jól ismert név legyen a szakmában" a cég, addig az idei évben ez a kitétel nem került be a legfontosabbak közé. A leglényegesebbnek az utasok az olyan szempontokat találják, mint a "biztonságos szálláshely" és a "pénzügyi védelem".
A kutatásból kiderül, hogy az utazási irodáknak lehetőségük van arra, hogy jobban megismerhessék ügyfeleik igényeit és ehhez illeszkedő javaslatokkal álljanak elő.
Angliában a külföldön és belföldön tett utazások száma idén augusztusig a tavalyi azonos időszakhoz képest enyhén visszaesett, különösen a fiatalabb korosztálynál. A jövőre nézve bíztató azonban, hogy a kutatás szerint a válaszadók 19%-a 2014-ben többet tervez költeni utazásra.