A magyar szakmai szervezetek és szolgáltatók összefogásában megvalósuló humanitárius akció, a Budapest Adventure kampány része, amelynek vezértémája az új budapesti élményalapú marketingkoncepción alapuló Cultural Adventure (kulturális kaland). Ennek jegyében a fiatalok ötnapos programjuk során Budapestet mint pezsgő, fiatalos, szórakoztató nagyvárost ismerhetik meg tele különleges kulturális élményekkel, egyedi helyekkel és szórakozási lehetőségekkel.
A Malév olasz képviseletének javaslatára megvalósuló humanitárius akcióban részt vevő gyermekeket az olasz hatóságok választották ki. A gyermekcsoport utazásához a repülőjegyeket a Malév biztosítja, a szállást az Accor Hotels adja, a programok szervezése és a csoport kísérése pedig a BTH Budapesti Turisztikai Szolgáltató Kht., valamint a Magyar Turizmus Zrt. koordinációjában és szervezésében valósul meg. A szervezés olaszországi oldalon a Magyar Turizmus Zrt. olaszországi képviseletének bevonásával történik.
Az Olaszország földrengés sújtotta területéről érkező gyerekek repülőgépe július 9-én száll le Budapesten. A kulturális kaland még az érkezés napján, a Citadellán veszi kezdetét, este pedig hajós városnézés keretében csodálhatják meg a fiatalok a magyar főváros éjszakai fényeit. Július 10-én olyan különleges élmények várnak rájuk, mint a Millenáris Parkbeli Csodák Palotája, szabadtéri piknik a Margit-szigeten, ahol kincskeresésen is részt vesznek, majd Bringóhintóval kalandozhatnak a szigeten. Budapest felfedezése július 11-én a Városligetben folytatódik, ahol a fiatalok felkeresik a Hősök terét, a Vajdahunyad várát, valamint a Fővárosi Állat- és Növénykertet. Délutáni „kalandprogramjuk” során ellátogatnak a Parlamentbe, a Szabadság térre és a Szent István Bazilikába, továbbá a Budavári Labirintus útvesztőiben is bolyonghatnak. Este, a „Nyár a Lánchídon” fesztivál programjai szórakoztatják majd őket. Vasárnap Európa egyik legnagyobb fedett vízi élményparkjának az Aquaworld-nek a gyermekvilágában lubickolhatnak, majd ellátogatnak a Magyar Vasúttörténeti Parkba is.
Az összefogáson alapuló akció célja, hogy a katasztrófa sújtotta vidékről érkező fiatalokon segítsenek, de kiemelt cél az is, hogy Olaszországban a sajtón keresztül Budapest és a város turisztikai kínálata előtérbe kerülhessen. Az akció kapcsán jelentős olasz médiamegjelenés várható, mely a kampány keretében már zajló különböző hirdetéseken és akciókon felül további potenciális utazók figyelmét keltheti fel a magyar főváros iránt. A humanitárius akció részleteiről, a fiatalok élményeiről a Magyar Turizmus Zrt. folyamatosan beszámol.