Kapós az all inclusive

Egyre inkább a minőségi szolgáltatásokat keresik a magyar utazók, ezt mutatják az egyik hazai online utazási ügynökség, az Invia nyári statisztikái. Az iroda az idei évben 34 százalékkal több all inclusive utat értékesített, mint tavaly. 

Az Invia utasainak mintegy 39%-a választott all inclusive ellátással nyaralást, tudta meg lapunk Farkas Dánieltől, az Invia.hu online utazási ügynökség marketing menedzserétől. Az all inclusive nyaralások térnyerésével az egyéb típusú ellátással eladott üdülések száma arányosan csökkent az irodánál: például félpanziós ellátást a magyar utasok egynegyede kért, míg 28%-uk döntött úgy, hogy ellátás nélkül veszik igénybe a nyaralóhelyek szolgáltatásait.

„Idén azt tapasztaltuk, hogy ügyfeleink egyre inkább a minőségi szolgáltatások felé orientálódtak. Egyre nagyobb érdeklődést mutattak a színvonalasabb, all inclusive ellátást nyújtó utakra. Ezzel párhuzamosan megfigyeltük, hogy megugrott a kereslet a négy- és ötcsillagos szállodákra is.“ - mondta el Farkas Dániel.

Eladott utak az ellátás típusa szerint
típus 2011 nyár 2010 nyár
All Inclusive 39% 32%
Félpanzió 24% 25%
Ellátás nélkül 28% 36%
Reggeli 9% 7%

A trend mögött álló egyik mozgatórugó mindenképpen a török utak idei népszerűsége, hiszen a helyi turizmus eleve a felsőbb kategóriás, all inclusive szolgáltatásokra specializálódott, tette hozzá a marketing menedzser. 

Az Invia.hu júniusi, júliusi és augusztusi statisztikái azt mutatják, hogy a magyar nyaralók komoly előnyben részesítik a repülős utak kényelmét és gyorsaságát. Ennek megfelelően az Invia ügyfeleinek 65%-a repülővel utazott el nyaralására. A vakációzók 24%-a egyénileg tette meg a lakhelye és a kiválasztott desztináció közötti távolságot, míg 11%-uk döntött úgy, hogy busszal utaznak el szabadságukra.

Eladott utak az utazás módja szerint
típus 2011 nyár 2010 nyár
Repülõ 65% 72%
Egyéni 24% 21%
Busz 11% 7%

„A tavalyi évhez képest idén 69%-kal több buszos utat értékesítettünk. A tekintélyes növekedés egyik oka lehet az ilyen típusú üdülések kedvező árfekvése, hiszen az ár még mindig az egyik legfontosabb tényező a nyári vakációk kiválasztása során, véli Farkas Dániel, aki hozzátette, ennek ellenére a repülős utak uralták ezt a nyarat is.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Pesti István: Kiderül, kiben van meg az a plusz, amire érdemes odafigyelni

Pesti István: Kiderül, kiben van meg az a plusz, amire érdemes odafigyelni 

A két Michelin-csillagos étterem konyháját vezető séffel többek közt a versenyről és megosztó ételekről beszélgetünk, és mesél arról is, miért nem követi a trendeket.
Dubicz Borászat: Abban hiszünk, hogy az ikonikus múlt és a modern jövő jól összeegyeztethető

Dubicz Borászat: Abban hiszünk, hogy az ikonikus múlt és a modern jövő jól összeegyeztethető 

Az idei újdonságokról és megújulásról a borászat tulajdonosával, Dunai Ágnessel beszélgettünk.
Csernus Imre: „Szeretnék már jönni-menni, mint egy falevél”

Csernus Imre: „Szeretnék már jönni-menni, mint egy falevél” 

Csernus Imrével szőlőről, borokról és a vidéki életről beszélgettünk, és nemrég megjelent könyve kapcsán egy kicsit rólunk, magyarokról is.