Az Invia utasainak mintegy 39%-a választott all inclusive ellátással nyaralást, tudta meg lapunk Farkas Dánieltől, az Invia.hu online utazási ügynökség marketing menedzserétől. Az all inclusive nyaralások térnyerésével az egyéb típusú ellátással eladott üdülések száma arányosan csökkent az irodánál: például félpanziós ellátást a magyar utasok egynegyede kért, míg 28%-uk döntött úgy, hogy ellátás nélkül veszik igénybe a nyaralóhelyek szolgáltatásait.
„Idén azt tapasztaltuk, hogy ügyfeleink egyre inkább a minőségi szolgáltatások felé orientálódtak. Egyre nagyobb érdeklődést mutattak a színvonalasabb, all inclusive ellátást nyújtó utakra. Ezzel párhuzamosan megfigyeltük, hogy megugrott a kereslet a négy- és ötcsillagos szállodákra is.“ - mondta el Farkas Dániel.
Eladott utak az ellátás típusa szerint | ||
típus | 2011 nyár | 2010 nyár |
All Inclusive | 39% | 32% |
Félpanzió | 24% | 25% |
Ellátás nélkül | 28% | 36% |
Reggeli | 9% | 7% |
A trend mögött álló egyik mozgatórugó mindenképpen a török utak idei népszerűsége, hiszen a helyi turizmus eleve a felsőbb kategóriás, all inclusive szolgáltatásokra specializálódott, tette hozzá a marketing menedzser.
Az Invia.hu júniusi, júliusi és augusztusi statisztikái azt mutatják, hogy a magyar nyaralók komoly előnyben részesítik a repülős utak kényelmét és gyorsaságát. Ennek megfelelően az Invia ügyfeleinek 65%-a repülővel utazott el nyaralására. A vakációzók 24%-a egyénileg tette meg a lakhelye és a kiválasztott desztináció közötti távolságot, míg 11%-uk döntött úgy, hogy busszal utaznak el szabadságukra.
Eladott utak az utazás módja szerint | ||
típus | 2011 nyár | 2010 nyár |
Repülõ | 65% | 72% |
Egyéni | 24% | 21% |
Busz | 11% | 7% |
„A tavalyi évhez képest idén 69%-kal több buszos utat értékesítettünk. A tekintélyes növekedés egyik oka lehet az ilyen típusú üdülések kedvező árfekvése, hiszen az ár még mindig az egyik legfontosabb tényező a nyári vakációk kiválasztása során, véli Farkas Dániel, aki hozzátette, ennek ellenére a repülős utak uralták ezt a nyarat is.